Dokument archiwalny
Pytanie: Nie podjęto uchwały intencyjnej o zamiarze likwidacji szkoły do 28 lutego 2011 r. (radni nie wyrazili na to zgody). Jestem dyrektorem szkoły podstawowej o strukturze organizacyjnej klas 0-III, z liczbą uczniów: klasa 0 - 10, klasa I - 2, klasa II - 5, klasa III - 7. W związku z tak małą liczbą dzieci, od września uczniowie będą pobierać naukę w klasach łączonych. Istnieją obawy, że 1 września 2011 r. rodzice dzieci poślą je do innej, oddalonej o dwa kilometry większej szkoły. Pozostają jedynie uczniowie z klasy 0. Czy w przypadku, gdy okaże się, że we wrześniu nie ma dzieci z klas I-III, może być podjęta uchwała o likwidacji (lub częściowej likwidacji) szkoły? Czy placówka może wówczas zostać filią innej szkoły?
Procedura likwidacyjna szkoły podstawowej powinna rozpocząć się od podjęcia przez organ prowadzący (radę gminy) uchwały o zamiarze likwidacji szkoły. Organ prowadzący jest obowiązany, co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji, zawiadomić o zamiarze likwidacji.
Pozostało jeszcze 59% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Jeśli posiadasz już konto
Zaloguj się: