Ujemne punkty za nieobecność jako kryterium ustalania oceny zachowania

Bożena Winczewska
Data publikacji: 3 września 2015 r.
Poleć znajomemu
Pytanie: W systemie oceniania zachowania przyjęto zasadę: na początku semestru każdy uczeń ma 50 pkt., za każdą nieusprawiedkiwioną godzinę nieobecności w szkole przyznaje się -2 pkt. Na koniec semestru kilku uczniów uzyskało ujemny wynik pkt. za zachowanie, co przekłada się na ocenę naganną. Uczniowie ci zachowują się w szkole dobrze, przestrzegają norm życia społecznego. Czy tak wystawiona ocena jest słuszna, czy zasady oceniania są zgodne z rozporządzeniem MEN?

Przyjęcie, jako jedynego kryterium oceny zachowania uczniów, wywiązywanie się z obowiązków ucznia mierzonego uzyskaną liczbą punktów za nieusprawiedliwione nieobecności w szkole, nie jest właściwe i nie uwzględnia przepisów § 13 ust. 1  rozporządzenia MEN z 10 czerwca 2015 r.

Pozostało jeszcze 84% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu Oświatowego a wraz z nim:
Aktualne informacje o zmianach w przepisach
Największa baza narzędzi dla szkół
Baza 7000 porad prawnych dla dyrektorów szkół oraz kadrowych w oświacie
Konkretne odpowiedzi ekspertów w poradni i na czacie

Możesz zrezygnować z odnawiania subskrypcji w dowolnym momencie

Jeśli posiadasz już konto

Zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql