Aby skorzystać z
pełnej wersji serwisu
   
Nie pamiętasz hasła?
Jesteś tutaj: Strona główna Porady Dla nauczycieli Scenariusze lekcji wychowawczych i imprez szkolnych Szkoła podstawowa
Rozmiar tekstu: f1 f2 f3
Kanały RSS

Zaburzenia w relacji dziecko - dorosły. Scenariusz zajęć socjoterapeutycznych do wykorzystania w szkole podstawowej

Zaburzenia w relacji dziecko - nauczyciel mogą mieć swoje źródło w szkole, jak też i poza nią. Jeśli przed pójściem do szkoły dziecko miało dobry kontakt z rodzicami, a jego potrzeby emocjonalne zostały zaspokojone, to nie przeniesie urazów na teren szkoły. Jednak dziecko, które przeżyło odrzucenie potrzeb emocjonalnych może mieć trudność w nawiązaniu kontaktu z nauczycielem. Uczniowie mający trudności w kontakcie z dorosłym pokazują wiele trudnych zachowań na terenie szkoły: łamią zakazy, oszukują, kłamią, manipulują dorosłymi, wyrażają złość i gniew, a także lekceważenie. Zaburzone zachowania w sferze kontaktu z osobami dorosłymi polegają głównie na trudnościach w komunikowaniu się z nimi, wyrażaniu emocji i mówieniu o swoich potrzebach.

Uwaga: artykuł jest dostępny tylko dla zalogowanych użytkowników.

Nasze wyróżnienia i partnerzy:
© 2014 Wydawnictwo Wiedza i Praktyka

Strona używa plików cookies.

Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.