UODO przypomina: nie można umieszczać listy przyjętych uczniów w internecie

Data publikacji: 6 marca 2019 r.
Poleć znajomemu
UODO przypomina: nie można umieszczać listy przyjętych uczniów w internecie

Po zakończonej rekrutacji szkoły i placówki mogą publikować listy uczniów przyjętych i nieprzyjętych w swojej siedzibie. Ale publikowanie tych wyników na stronie internetowej szkoły jest niedopuszczalne. Zapoznaj się z głównymi wytycznymi Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Szkoła uczy (się) chronić dane

Podczas rekrutacji, szkoły i placówki oświatowe pozyskują wiele danych osobowych od kandydatów. Dlatego trzeba pamiętać o dopełnieniu obowiązku informacyjnego, czyli poinformowaniu m.in. o tym kto, w jakim celu i na jakiej podstawie prawnej będzie wykorzystywał zebrane dane. Poza tym administratorzy muszą również poinformować, jakie prawa przysługują osobom, których dane są przetwarzane, oraz przypomnieć o możliwości złożenia skargi do UODO.

Urząd przypomina także, że po zakończonej rekrutacji szkoły i placówki mogą publikować listy przyjętych i nieprzyjętych w swojej siedzibie, ale nie mogą tego robić na stronie internetowej szkoły – jest to niedopuszczalne.

Więcej informacji można znaleźć w filmiku umieszczonym na stronie UODO „Szkoła uczy (się) chronić dane”, który oprócz informacji związanych z rekrutacją prezentuje również wyjaśnienia w kontekście takich zadań jak monitoring wizyjny, dane osobowe nauczycieli, ocenianie i wyróżnianie uczniów, czy opieka zdrowotna w szkole.

Źródło:

Opracowanie: Monika Fidler

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
wiper-pixel