Pytanie: Czy rodzice przedszkolaków powinni wyrazić pisemną zgodę na badanie logopedyczne i osobno za zajęcia prowadzone z logopedą? Czy podobną zgodę powinni wyrazić na spotkania z psychologiem przedszkolnym?
Pytanie: Przedszkole ma obowiązek przygotowania i wydania rodzicom informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Czy dziecku, które posiada orzeczenie do kształcenia specjalnego, ma 8 lat, został mu 2 razy odroczony obowiązek szkolny, a od września rozpocznie edukację szkolną, również należy wydać taką gotowość?
Pytanie: W IPECIE zostały ustalone formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, m.in. zajęcia z logopedą. Czy dokonując oceny efektywności programu i działań w ramach udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (np. na koniec roku szkolnego, lub po 2 latach pobytu w przedszkolu), zespół pracujący z dzieckiem może podjąć decyzję o rezygnacji np. z zajęć z logopedą lub z innej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Pytanie: Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego prowadzący zajęcia korekcyjno-kompensacyjne powinien prowadzić oddzielny dziennik?
Pytanie: Czy dla dziecka posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności prowadzony jest jeden dziennik, w którym wszyscy terapeuci dokumentują przeprowadzone zajęcia? Czy też każdy terapeuta posiada swój dziennik, w którym dokumentuje pracę ze wszystkimi dziećmi?
Pytanie: Jestem dyrektorem przedszkola niepublicznego ogólnodostępnego. Czy mogę dzieciom z orzeczeniem ustalić terapię w ramach rewalidacji na 1,5 godziny tygodniowo? Wiem, że jednostka powinna wynosić 60 min i jedne zajęcia tyle trwają. Ale ponieważ jest to niepełnosprawność sprzężona i są dostępne większe środki finansowe, to chciałam dodać jeszcze jedne zajęcia, ale ze względów na możliwości terapeuty mogłyby trwać 30 minut. Czy mogę tak zrobić?
Dyrektor przedszkola ma obowiązek zapewnienia dziecku posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego odpowiedniej organizacji nauczania niezależnie od tego, kiedy rodzice dostarczą ten dokument. Dowiedz się, jakie działania należy podjąć w przypadku stwierdzenia potrzeby kształcenia specjalnego u wychowanka przedszkola.
Pytanie: Rodzic 7-letniego dziecka złożył wniosek 28.11.2023 r. do dyrektora szkoły obwodowej o odroczenie dziecka od obowiązku szkolnego w roku 2023/2024 na podstawie opinii poradni pedagogiczno-psychologicznej wydanej w maju 2023 r. Aktualnie dziecko uczęszcza do przedszkola. Zgodnie z przepisami decyzja powinna zostać wydana przed 1 września. Jak postąpić w aktualnej sytuacji?
Pytanie: Czy logopedia obowiązkowo powinna być prowadzona już dla dzieci 3-letnich w przedszkolu? Czy jest to obowiązek przedszkola?
Pytanie: Dziecko posiada opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju wystawione na czas do podjęcia nauki w kl. I szkoły podstawowej (w maju kończy 7 lat). Jednocześnie matka dziecka przedstawiła orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Czy dziecko może mieć prowadzone w placówce dwa rodzaje zajęć, wczesne wspomaganie i zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze jednocześnie? Czy możliwe jest odroczenie od obowiązku szkolnego i co zmieniłoby takie odroczenie?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty