Pytanie: Jesteśmy przedszkolem masowym bez oddziałów integracyjnych. Do przedszkola wpłynął wniosek o przyjęcie 4-letniego dziecka autystycznego z chorobami współistniejącymi. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wskazuje następujące formy pomocy dziecku: zajęcia logopedyczne, z integracji sensorycznej, pedagogiczne, z fizjoterapeutą, z psychologiem oraz zajęcia z arteterapii, dogoterapii i muzykoterapii. Wśród kadry pedagogicznej nikt nie posiada wykształcenia ukierunkowanego na pracę z dziećmi z autyzmem. Nie posiadamy pozostałych terapeutów wskazanych w orzeczeniu i dlatego nie jesteśmy w stanie zrealizować wskazań orzeczenia. Nadmieniam, iż orzeczenie określa, że najkorzystniejszą formą kształcenia jest kształcenie w przedszkolu specjalnym dla dzieci z autyzmem. Czy dyrektor może odmówić przyjęcia tego dziecka do przedszkola?
Pozostało jeszcze 82% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Jeśli posiadasz już konto
Zaloguj się: