Uczeń z cukrzycą należy do grupy zdających egzamin ósmoklasisty uprawnionych do dostosowania warunków przeprowadzania egzaminu do potrzeb wynikających z choroby przewlekłej. W takiej sytuacji możliwe będzie m.in. przystąpienie do egzaminu w osobnej sali. Podpowiadamy, jakie dostosowania są przewidziane dla ucznia z cukrzycą.
Pytanie: Mam pytanie w kwestii praktycznych przedmiotów zawodowych w nauczaniu indywidualnym. Uczeń II klasy technikum ma przyznane 12 godzin nauczania indywidualnego w trybie pracy na odległość. Czy dopuszczalne jest, by jeden z praktycznych przedmiotów zawodowych odbywał w szkole?
Przepisy jednoznacznie wskazuje, jakiemu uczniowi i na ile można przedłużyć okres nauki. Wątpliwe staje się jednak to, o ile można wydłużyć naukę w szkole ponadpodstawowej, jeśli okres ten wcześniej był już wydłużany. A także, kto ostatecznie podejmuje decyzję o wydłużeniu. W artykule przedstawiamy najważniejsze rozważania na temat przedłużania okresu nauki uczniowi. Znajdziesz tu również procedurę oraz niezbędne wzory dokumentów.
Pytanie: Uczniowie kilkanaście razy w roku szkolnym w różnych terminach przedstawiają z poradni opinie o indywidualnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych. Czy dyrektor może wydać zarządzenie, że opinie składa się do końca września i do końca pierwszego półrocza?
Pytanie: Co powinna zawierać dokumentacja nauczyciela prowadzącego zajęcia rewalidacji z uczniem w klasie VII?
Pytanie: Rodzic ucznia z orzeczeniem złożył wniosek o rezygnację z zajęć rewalidacyjnych. Następnie po kilku dniach doniósł opinię o zwolnieniu dziecka z drugiego języka obcego. Czy należy zrobić modyfikację IPET-u za każdym razem? Czy za każdym razem musi także zebrać się zespół?
Pytanie: Czy specjalista prowadzący zajęcia rewalidacyjne dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może je zakończyć? Specjaliści prowadzący rewalidację po 3 latach uznali, że nastąpiły efekty i należy zakończyć zajęcia. Uczeń nie będzie miał 2 godzin rewalidacji. Czy tak może być?
Pytanie: Kto może występować do szkoły o wydanie opinii o funkcjonowaniu ucznia (rodzic, instytucje)? Kto taką opinię sporządza: wychowawca, pedagog, specjalista? Czy zapisy o wydawaniu opinii powinny znaleźć się w statucie szkoły?
Pytanie: Rodzice pełnoletniego ucznia z niepełnosprawnością intelektualną, nie potrafiącego podpisać się, wystąpili do poradni o wydanie orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Uczeń nie jest ubezwłasnowolniony, a nauczanie indywidualne w pełni jest uzasadnione. Kto w takiej sytuacji powinien podpisać wniosek?
Pytanie: W klasach I-III szkoły podstawowej jest uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera. Zgodnie z zaleceniami z orzeczenia przyznano uczniowi pomoc nauczyciela. Rodzice zgłosili dziecko do świetlicy szkolnej po obowiązkowych lekcjach. Czy pomoc nauczyciela powinna również być z dzieckiem w świetlicy?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty