W okresie egzaminów nauczyciele są oddelegowywani do prac w komisji przy egzaminie ósmoklasisty, maturalnym czy zawodowym. W praktyce bywa, że o takie oddelegowanie nauczyciela występuje dyrektor z innej szkoły, w której organizowany jest egzamin. Dowiedz się, jak zareagować na taki wniosek i jak rozliczyć nauczyciela.
Nowa formuła sprawdzianu szóstoklasistów rodzi obawy wśród uczniów i nauczycieli. W 2015 r., poza egzaminem z języka polskiego i matematyki, uczniowie będą musieli rozwiązać zadania także z języka obcego nowożytnego. Wyniki sprawdzianu mają charakter wyłącznie diagnostyczny i nie wpływają na ukończenie szkoły podstawowej, mimo to warto sprawdzić swoją wiedzę przed sprawdzianem, który odbędzie się 1 kwietnia 2015 r.
Ponad 350 tysięcy szóstoklasistów z całej Polski 1 kwietnia 2014 r. przystąpiło do sprawdzianu. Egzamin przebiegał prawidłowo. Nie odnotowano odstępstw od procedur z wyjątkiem jednej szkoły w woj. łódzkim - podsumowuje Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Do 30 kwietnia 2014 r. można zgłaszać chęć udziału w badaniu umiejętności matematycznych uczniów klas V. Wyniki diagnozy pomogą uczniom przygotować się do sprawdzianu szóstoklasisty, który w 2015 r. zostanie przeprowadzony według nowej formuły. Test odbędzie się 20 maja 2014 r.
1. kwietnia 2014 r. do sprawdzianu szóstoklasistów przystąpi pod 350 tysięcy uczniów szkół podstawowych. To ostatni rok przeprowadzania sprawdzianu w dotychczasowej formule. Przypomnijmy zadania przewodniczącego oraz członków zespołów nadzorujących oraz zasady dostosowania warunków sprawdzianu do potrzeb uczniów.
Uregulowanie w drodze rozporządzenia warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów jest niezgodne z konstytucją - stwierdził 24 września 2013 r. Trybunał Konstytucyjny. Resort edukacji ma 18 miesięcy na zmianę niekonstytucyjnych uregulowań.
Rzecznik Praw Obywatelskich wniósł do Trybunału Konstytucyjnego wniosek o stwierdzenie niezgodności z Konstytucją przepisów dotyczących uprawnienia Ministra Edukacji do kształtowania zasad i warunków oceniania oraz przeprowadzania egzaminów w szkołach.
Przepisy rozporządzenia MEN z 30 kwietnia 2007 r. regulują kwestię zdawania poszczególnych przedmiotów na egzaminie maturalnym. Egzamin np. z matematyki może być zdawany na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Na temat poziomu, na którym uczeń będzie zdawał matematykę, wypowiedziało się Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.