Prawie połowa uczniów (49,5%) i nauczycieli (51%) przyznaje, że korzysta z internetu ponad 6 godzin dziennie. To zdecydowany wzrost w stosunku do danych sprzed pandemii, kiedy taki czas z ekranami deklarowało 7,2% młodych oraz 5,7% nauczycieli*. Nowa rzeczywistość i przeniesienie wielu aktywności do sieci zwiększa ryzyko kształtowania i utrwalania niezdrowych nawyków cyfrowych u dzieci i młodzieży. Dlatego Fundacja Orange zaprasza szkoły do udziału w bezpłatnych programach, które wspierają uczniów i nauczycieli w ostrożnym i wartościowym korzystaniu z technologii. Placówki mogą zgłaszać się do 10 maja br., a zajęcia rozpoczną się od nowego roku szkolnego.
Zasady, które znajdziesz w załączniku, warto przekazać uczniom w okresie zdalnego nauczania.
Minister Edukacji Narodowej zwrócił się do dyrektorów szkół o podjęcie działań mających na celu przygotowanie szkół do zdalnego nauczania. Zapowiada także wydanie nowego rozporządzenia szczegółowo regulującego obowiązki szkół w okresie zawieszenia funkcjonowania jednostek oświaty.
Oprócz resortu edukacji także ministerstwo cyfryzacji radzi nauczycielom, z jakich źródeł korzystać, by prowadzić nauczanie online. Szczególną uwagę poświęcamy kanałom komunikacji z uczniami.
Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie realizacji Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej „100 Mega na 100-lecie”. Wszystkie szkoły w Polsce będą połączone siecią szybkich łączy internetowych.
Projekt Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (OSE) zakłada stworzenie sieci dostępu do internetu łączącej wszystkie szkoły w Polsce. Ma również za zadanie dostarczyć szkołom treści edukacyjne. Co jeszcze zmieni w szkołach OSE?
Do 29 kwietnia br. Ministerstwo Edukacji Narodowej zbiera od szkół ankiety na temat sposobu korzystania z internetu. Wyniki posłużą do opracowania listy placówek objętych programem „Internet dla szkół”.
Od stycznia 2016 r. zwolnienia lekarskie będą mogły być wystawiane również w formie elektronicznej. W związku z tym płatnicy składek, w tym placówki oświatowe, mają obowiązek założenia profilu informacyjnego na Platformie Usług Elektronicznych (PUE). Dotyczy to także placówek niepublicznych, które zatrudniają więcej niż 5 osób.
Zarządzanie stroną www przedszkola przez firmę zewnętrzną może stanowić duży wydatek. Oszczędności można szukać, szkoląc pracowników, korzystając z pomocy rodziców lub bezpłatnych platform internetowych.
Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowychi Mentor przypominają: jeśli nie wiesz, w jaki sposób dziecko korzysta z Internetu, narażasz je na cyberprzemoc, a rodzinę na utratę danych i kradzież tożsamości!
Nękanie w Internecie jest o tyle groźniejsze od tradycyjnych pomówień czy plotek, że kompromitujące materiały w krótkim czasie dostępne są dla wielu osób i pozostają w sieci na zawsze, nawet po rozwiązaniu samego konfliktu i ustaleniu sprawcy. Jak wskazują wyniku badań EU Kids Online* dzieci i młodzież najbardziej obawiają się napastowania w Internecie przez otrzymywanie nieprzyjemnych i krzywdzących wiadomości.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.