program \"Cyfrowa szkoła\"
Od tradycyjnych podręczników po laptopy na lekcji - czyli jak wygląda cyfryzacja szkół i e-podręcznik w Europie
Polska debata na temat e-podręcznika nie jest jedyną, która aktualnie toczy się w Europie. W wielu krajach pomysły dotyczące funkcjonowania e-podręcznika oraz cyfryzacji szkoły są już w fazie planowania lub nawet na etapie wdrażania. Nawet jeśli polskie pomysły sformułowane w programie „Cyfrowa szkoła" mogą wydawać się, z naszej perspektywy, najbardziej rewolucyjne, to warto zauważyć, że wszędzie cyfryzację szkół uważa się za nieuniknioną i przesądzoną. Dlaczego Polska w tym procesie ma nie być liderem? Na temat programu „Cyfrowa szkoła” i e-podręczników pisaliśmy w tekstach: Rusza „Cyfrowa szkoła"! i Pierwsze działania w ramach „Cyfrowej szkoły”.
Pierwsze działania w ramach "Cyfrowej szkoły"
MEN na swojej stronie zamieścił informacje na temat działań podjętych w ramach programu „Cyfrowa szkoła”. Potrzeba zbliżenia szkoły do otaczającej ją rzeczywistości cyfrowej jest już koniecznością. Poza lekcjami uczniowie korzystają ze smartfonów, laptopów, coraz częściej tabletów. Najwyższy czas umieścić je oficjalnie na szkolnych ławkach i wykorzystać nowoczesne technologie w edukacji. To kluczowe zadanie ma być realizowane poprzez rozpoczęty w tym roku rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych - Cyfrowa szkoła. Jest on pilotażem, który pozwoli na przetestowanie najlepszej ścieżki wykorzystania zarysowanej właśnie szansy na cywilizacyjną zmianę. Zapewnienie powodzenia realizacji tego przedsięwzięcia jest zatem jednym z najważniejszych zadań stojących przed ministrem edukacji narodowej. Założenia programu „Cyfrowa szkoła” opisywaliśmy w artykule: Rusza „Cyfrowa szkoła"!