Pytanie: Jakie zastosować zasady rekrutacji w przedszkolu niepublicznym? Jaka jest podstawa prawna?
Pytanie: Prowadzę niepubliczne przedszkole i tworząc nową grupę, przyjmuję kilkoro dzieci, które nie ukończyły 2,5 roku. Rodzice tych dzieci płacą czesne tej samej wysokości, co pozostali rodzice, ale nie otrzymuję dotacji na dzieci, które nie spełniają warunku ukończenia 2,5 roku. Dowiedziałam się, że nie mogę przyjmować takich dzieci, ponieważ wynagrodzenie pracowników przedszkola rozliczam z dotacji, a np. nauczyciel pracujący w najmłodszej grupie ma pod opieką dzieci 3-letnie i niespełna 2,5-letnie. Czy można uregulować tę kwestię np. zapisem w statucie?
Pytanie: Czy komisja rekrutacyjna w szkole podstawowej z oddziałami przedszkolnymi (3-, 4-, 5-, 6-latki) powinna pisać osobne protokoły ze spotkań ws. rekrutacji do oddziałów przedszkolnych i osobno do klas pierwszych? Ponieważ w przyszłym roku szkolnym przyłączone będą do szkoły oddziały, to my prowadzimy rekrutację. Proszę o kilka porad organizacyjnych.
Pytanie: Jak należy obecnie poinformować rodziców w sprawie: listy złożonych deklaracji dotyczy kontynuowania wychowania przedszkolnego, wyników rekrutacji do przedszkola, listy dzieci zakwalifikowanych do przedszkola, listy dzieci przyjętych do przedszkola na rok szkolny 2021/2022?
Pytanie: W trakcie elektronicznej rekrutacji do przedszkola w jednym z wniosków rodzic zaznaczył w informacjach o spełnianiu kryteriów do przedszkola, że spełnia kryterium: wielodzietność. Na potwierdzenie powyższego faktu dołączył oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata. Rodzic powołuje się w oświadczeniu, na art. 2 ust. 1 ustawy o Rzeczniku Praw Dziecka, zgodnie z którym „(…) za „dziecko” uznamy każdą istotę ludzką od poczęcia do osiągnięcia pełnoletności”. Informuje, że jest w ciąży i oczekuje na narodziny 3 (trzeciego) dziecka. Czy rodzinę należy traktować w chwili naboru jako wielodzietną?
Pytanie: Czy dyrektor przedszkola, który po odebraniu i rozpatrzeniu deklaracji rodziców o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego przez dzieci uczęszczające już do przedszkola, podał w formie komunikatu informację o liczbie wolnych miejsc, może w trakcie rekrutacji zwiększyć/zmniejszyć ich liczbę?
Pytanie: Czy dyrektor niepublicznego przedszkola może wartościować kryteria podczas rekrutacji na nowy rok szkolny, tzn. za każde kryterium przyznać inną liczbę punktów?
Pytanie: Kto decyduje i na podstawie jakich dokumentów o przyjęciu dziecka 5-letniego do zerówki w szkole?
Przedszkole prowadzone przez osobę fizyczną, któremu przyznano dotację po przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert, na warunkach określonych w art. 17 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, stosuje zasady przyjmowania do publicznych przedszkoli określone w rozdziale 6 ustawy Prawo oświatowe. Terminy rekrutacji muszą zatem zgadzać się z terminami ogłoszonymi dla przedszkoli prowadzonych przez JST. Poznaj zadania dyrektora przedszkola!
Pytanie: Jakie dokumenty regulują podział dzieci uczęszczających do przedszkola na grupy wiekowe i kto dokonuje tego podziału - dyrektor czy komisja rekrutacyjna? Czy dyrektor ma obowiązek informowania rodziców dzieci o podziale na grupy wiekowe przed rozpoczęciem roku szkolnego?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty