Liczne zmiany aktów prawnych wprowadzających przepisy obowiązujące od 1 września 2022 r. wymagały dokonania zmian w statutach szkół – przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego. Sprawdź, czy wszystkie zmiany zostały wprowadzone do statutu placówki.
Zmiana przepisów to zmiany w statutach
Z przepisów, które weszły w życie od 1 września 2022 r. wynika, że w statutach należało:
1) określić szczegółowo organizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość - obowiązek wynika z treści art. 125 ust. 7 ustawy Prawo oświatowe,
2) uzupełnić zakres zadań nauczycieli o nowy obowiązek wynikający z treści art. 42 ust. 2f Karty Nauczyciela,
3) ustalić zakres zadań pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów lub terapeutów pedagogicznych zatrudnionych obowiązkowo w szkołach (art. 42d Karty Nauczyciela oraz § 1 i 3 rozporządzenia MEiN z 22 lipca 2022 r. i § 24a rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 r.),
4) wprowadzić zmiany do rozdziału określającego warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego (§ 5a i 5b rozporządzenia MEN z 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych),
5) uzupełnić zapisy o treści informujące o działaniach szkoły skierowanych do grupy uczniów z Ukrainy, którzy na podstawie aktualnych przepisów mają możliwość kontynuowanie edukacji w polskich szkołach w kolejnych latach szkolnych (art.165 ust. 1, 7, 8, 10 i 11 UPO, § 6b ust. 1 i 1a, § 6c, § 11a i 11b rozporządzenia MEN z 21 marca 2022 r., § 16, 17 i 18 rozporządzenia MEN z 23 sierpnia 2017 r.).