Uczniowie realizujący obowiązek szkolny lub obowiązek nauki w szkołach zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej nadal są uczniami macierzystych szkół. Każda rada pedagogiczna, także szkoły przyszpitalnej, posiada kompetencję stanowiącą, uprawniającą do podejmowania uchwał w sprawie klasyfikacji i promocji uczniów. Zatem uczniowie szkoły przyszpitalnej realizują program kształcenia ogólnego, otrzymują oceny bieżące oraz są klasyfikowani, jeśli klasyfikacja zastała ich w takiej szkole.
Czy w sytuacji gdy uczeń i jego rodzice nie zgadzają się z wystawioną przez nauczyciela oceną roczną, należy umożliwić uczniowi pisanie egzaminu, który wykaże poziom jego umiejętności? Takie pytanie pojawia się często w kontekście klasyfikacji rocznej. Sprawdzamy więc, jakie zasady obowiązują.
Coraz częściej dyrektorzy zgłaszają problem z uczniami, którzy nie uczestniczyli w zajęciach zdalnych. Natomiast po powrocie do nauki stacjonarnej, uczestniczą w lekcjach. Co jednak z klasyfikacją takich uczniów? Jak się okazuje uczniowie tacy często nie mają żadnych ocen.
Zbliża się roczne podsumowanie pracy uczniów i wystawianie ocen klasyfikacyjnych. Zasady oceniania nie zmieniły się, ale i aktualne przepisy potrafią budzić wątpliwości. Sprawdzamy, jak wygląda ocenianie i klasyfikacja roczna uczniów w roku szkolnym 2022/2023.
Klasyfikacja roczna polega na podsumowaniu osiągnięć edukacyjnych ucznia z zajęć edukacyjnych i zachowania w danym roku szkolnym. To również ustalenie rocznych ocen klasyfikacyjnych z tych zajęć i zachowania (art. 44f ust. 3 ww. ustawy o systemie oświaty). W klasach I-III szkoły podstawowej ustala się jedną ocenę opisową z obowiązkowych zajęć i zachowania oraz ocenę opisową z zajęć dodatkowych.
Natomiast na klasyfikację końcową składają się (art. 44f ust. 5 pkt 1-3 ww. ustawy):
Pobierz wzory uchwał rady pedagogicznej w sprawie:
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Powrót do szkół uczniów klas I-III i nauka stacjonarna spowodowała, że rodzice nie przestali się obawiać zachorowań, a konsekwencją jest często nieposyłanie dzieci na zajęcia. W zasadzie nie ma szczególnych obostrzeń, które dyrektor mógłby zastosować, aby powstrzymać rodzica od decyzji o nieuczęszczaniu dziecka do szkoły. Najlepiej by było przekonać rodzica do powrotu dziecka na zajęcia lub wybrać jedną z poniższych propozycji.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.