mLegitymacja nie będzie wydawana w tzw. szkołach polskich czyli szkołach, w których kształcą się głównie dzieci Polaków przebywających czasowo za granicą. Rozwiązanie to przewidziano w nowelizacji rozporządzenia dotyczącego kształcenia dzieci obywateli polskich czasowo przebywających za granicą.
Szkoła sporządza duplikat legitymacji na podstawie dokumentacji stanowiącej podstawę wydania danego dokumentu. Czy powinno się wydać duplikat z nowym nr, jaka data powinna widnieć w lewym dolnym rogu legitymacji, czy na odwrocie uzupełniamy pieczęcie adekwatnie do minionych lat szkolnych? Sprawdź, jak krok po kroku wydać duplikat legitymacji szkolnej!
W poprzednich przepisach w sprawie świadectw istniał przepis mówiący o tym, że jeśli uczeń został przyjęty do szkoły, to można mu było wydać legitymację szkolną przed 1 września. W obowiązującym od 7 czerwca 2023 r. rozporządzeniu w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków nie znalazł się zapis uprawniający szkołę do wydania legitymacji szkolnej uczniowi przyjętemu do szkoły.
Do 12 lipca 2024 r. przedszkola i szkoły mogą wydawać legitymacje również w dotychczasowej papierowej postaci. Tak więc na najbliższy rok szkolny dopuszczalne jest jeszcze wydawanie papierowych wersji legitymacji szkolnych.
Wyobraźmy sobie sytuację, w której uczeń zgłasza zgubienie legitymacji szkolnej. Co należy zrobić? Odpowiedź w wideoporadzie.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.