Indywidualne przygotowanie przedszkolne oraz indywidualne nauczanie z uczniami klas I-III szkoły podstawowej będzie mogło być realizowane przez dwóch nauczycieli, zaś zajęcia będą prowadzone w miejscu pobytu dziecka lub ucznia. Nowe przepisy są odpowiedzią na zmiany w systemie oświaty, dokonane w ostatnich latach oraz uwzględniają dotychczasowe doświadczenia organizowania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego i indywidualnego nauczania.
Religia nie jest obowiązkowym zajęciem edukacyjnym, które musi być realizowane w ramach nauczania indywidualnego. Niekiedy jednak rodzice ucznia nalegają, by dziecko miało możliwość uczestniczenia w tych zajęciach. Sprawdź, co możesz zrobić, by uczeń z orzeczeniem o nauczaniu indywidualnym mógł uczestniczyć w lekcjach religii.
Rodzice i opiekunowie dzieci autystycznych przekazali minister edukacji petycję z apelem o zwrócenie uwagi na obszar pracy z dziećmi autystycznymi. Ich zdaniem nauczyciele nie mają systemowego przygotowania i wiedzy w zakresie pracy z dziećmi z autyzmem. Dnia 14 listopada odbyło się spotkanie Minister Edukacji Narodowej Krystyny Szumilas z rodzicami i opiekunami oraz przedstawicielami Fundacji Jaś i Małgosia, która wspomaga ich działania.
W dniach 21 i 22 października odbyło się czwarte w tym roku kalendarzowym spotkanie Forum Rodziców przy Ministrze Edukacji Narodowej. Wiodącym tematem spotkania były indywidualne potrzeby dziecka w edukacji. Obrady zdominowały tematy dotyczące kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnym, w tym możliwości wsparcia uczniów zdolnych. Uczestnicy skupili uwagę na zagadnieniach związanych z finansowaniem specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz roli nadzoru pedagogicznego w monitorowaniu zaspokajania przez szkołę indywidualnych potrzeb uczniów.
W polskich szkołach coraz bardziej popularna staje się praca z uczniem w formie tutoringu. Choć ta nowoczesna metoda kształcenie wymaga dużego wysiłku i zaangażowania nauczyciela - efekty przynoszą wiele korzyści: samodzielność ucznia, samodyscyplinę, odpowiedzialność, umiejętność wykorzystywania swoich mocnych stron. W szkołach stosujących tutoring, przyniósł on pozytywną zmianę relacji łączących ucznia i nauczyciela. Wpływa też na poprawę wizerunku szkoły. Na czym polega tutoring, jak krok po kroku wprowadzić do szkoły nową metodę kształcenia, czy wiąże się do z dodatkowymi kosztami, kwalifikacjami nauczycieli - w tym raporcie specjalnym.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.