Od 1 września 2017 r. będzie obowiązywać nowe rozporządzenie w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki. Sprawdzamy, co się zmieni w przepisach!
MEN przygotowało projekt rozporządzenia określający kwestie związane z kształceniem uczniów według indywidualnego programu lub toku nauki. Zaproponowano w nim, aby zezwolenia udzielano na czas określony, bez wskazywania minimalnego okresu jego trwania.
Lubisz wyzwania? Masz ochotę wygrać iPada, tablet lub wyjazd na lekcje w Laboratorium Szkoły Przyszłości? Jeśli tak zapraszamy do udziału w konkursie Fundacji Edukacja na NOWO - Digital Champions 2016!
Organizacje pozarządowe (NGO) chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami i materiałami, które można wykorzystać w pracy. Wiele organizacji oferuje szkolenia dotyczące pracy ze zdolną młodzieżą - między innymi na temat doświadczeń, wykorzystania nowych technologii pomagających w rozwijaniu zainteresowań i talentów, tworzenia autorskich scenariuszy zajęć.
Festiwal E(x)plory to interdyscyplinarne, ogólnopolskie wydarzenie popularyzujące naukę i przygotowujące utalentowanych polskich naukowców do reprezentowania Polski w prestiżowych konkursach międzynarodowych. Ministerstwo Edukacji Narodowej zachęca do udziału w konkursie dla młodych naukowców realizowanego w ramach Festiwalu.
Jeżeli w szkole jest uczeń szczególnie uzdolniony, a zajęcia pozalekcyjne przeznaczone dla uczniów zdolnych zorganizowane w szkole już mu nie wystarczają, warto dać mu szansę rozwijania się w warunkach dostosowanych do jego potrzeb. Właśnie po klasyfikacji śródrocznej można zezwolić takiemu uczniowi na indywidualny tok nauki lub indywidualny program nauki. Ponieważ ich istotą jest odmienna organizacja procesu kształcenia, wymagają podjęcia odpowiednich decyzji w odpowiednim czasie. Klasyfikacja śródroczna może być formalnym punktem startowym w organizacji tego wysoce zindywidualizowanego nauczania ucznia szczególnie uzdolnionego.
Przyjęło się uważać, iż uczeń zdolny to taki, który ma same piątki, a jeszcze lepiej szóstki i nie sprawia żadnych kłopotów wychowawczych. Wciąż panuje przekonanie, że uczeń zdolny sobie sam poradzi i nie trzeba poświęcać mu więcej uwagi. Rozporządzenie o specjalnych potrzebach edukacyjnych wymaga od nauczycieli zmiany podejścia do ucznia ze specjalnymi uzdolnieniami.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.