Obok uczniów, którzy z łatwością nawiązują i utrzymują relacje rówieśnicze, spotykamy w szkole również tych, którzy mają problemy z tymi relacjami. Przejawem nieśmiałości zarówno w relacjach z rówieśnikami jak i dorosłymi jest wstydliwość oraz brak pewności siebie i swoich działań. Dziecko z takim problemem ze względu na zniekształcony obraz własnej osoby i zaniżoną samoocenę często ucieka przed światem, który wydaje mu się obcy, niezrozumiały i groźny. W konsekwencji może powodować to zmniejszanie jego aktywności, wycofanie, a nawet izolację. Zauważenie problemu dziecka na początku roku szkolnego i odpowiednie działania pozwolą uniknąć alienacji i wykluczenia w grupie rówieśniczej. Sprawdź, jak rozpoznać problem ucznia.
Prawie 12 tysięcy dziewcząt poniżej 18 roku życia zaszło w ciążę w samym tylko 2008 r. (dane GUS). W tym aż ponad 400 z nich miało 15 i mniej lat. Dane statystyczne wskazują na rosnącą skalę zjawiska i to zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach. Szkoła ma obowiązek udzielenia pomocy uczennicom w ciąży − zarówno tym, które spełniają obowiązek szkolny, jak i pełnoletnim. Ważną rolę w pomocy i wsparciu uczennicy ma do spełnienia wychowawca klasy. Zapoznaj się z obowiązującymi przepisami oraz procedurami.
Aby dokonać diagnozy klasy, z punktu widzenia wychowawcy, należy odpowiedzieć sobie na wiele pytań i rzetelnie skonstruować wnioski. Pomoże w tym kwestionariusz – diagnoza wychowawcza klasy. Pobierz wzór!
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.