Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Czy można realizować zajęcia nauczania indywidualnego na terenie szkoły

Pytanie: Z powodu odległego miejsca zamieszkania nauczyciele odmawiają dojazdu do miejsca zamieszkania ucznia. Czy w roku szkolnym 2022/2023 można realizować zajęcia nauczania indywidualnego na terenie szkoły? Proszę o podstawę prawną do wydanej opinii.

Dostosowanie programu nauczania w szkole specjalnej do indywidualnych potrzeb - w praktyce

Pytanie: Jak rozumieć dostosowanie programu nauczania w szkole specjalnej do indywidulanych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych zgodnie z przepisami art. 127 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe? Czy polega to na odrzuceniu niektórych treści nadobowiązkowych w stosunku do podstawy programowej? Czy modyfikacji liczby godzin przeznaczonej na dany dział?

Nauczanie indywidualne a zajęcia z doradztwa zawodowego

Pytanie: Od września 2022 r. uczeń klasy VII będzie realizował obowiązek szkolny w formie nauczania indywidualnego. Czy w takim przypadku w siatce 12 godzin trzeba ująć zajęcia z doradcą zawodowym? Jeśli tak, to w jakim wymiarze?

Czy do szkolnego zestawu programów nauczania wpisać program dla dziecka z niepełnosprawnością w stopniu głębokim

Pytanie: Czy program nauczania dla dziecka z upośledzeniem w stopniu głębokim należy wpisać do szkolnego zestawu programów nauczania? Jeśli tak, to w jakim terminie?

Kilka słów o organizacji zajęć integracji sensorycznej dla dzieci

Kilka słów o organizacji zajęć integracji sensorycznej dla dzieci

Zajęcia integracji sensorycznej dla dzieci są organizowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W jakich przypadkach należy je realizować? W jakim wymiarze? Kto powinien je prowadzić? Odpowiedzi na temat organizacji zajęć sensorycznych znajdziesz w artykule.

Jak dokumentować efektywność udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Pytanie: W jaki sposób zgodnie z przepisami należy dokumentować efektywność udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (w tym bieżącej pomocy i zintegrowanych działań nauczycieli)? W jaki sposób archiwizować dokumentację uczniów z zakresu pomocy, którzy ukończyli szkołę?

Czy zajęcia specjalistyczne są tylko dla uczniów z orzeczeniem

Pytanie: Czy dodatkowe zajęcia specjalistyczne, które mogą być realizowane od 1 marca, są dla każdego ucznia? Czy tylko dla tych, którzy mają opinię lub orzeczenie?

Czy można odmówić rodzicom udziału w pracach zespołu opracowującego IPET

Czy można odmówić rodzicom udziału w pracach zespołu opracowującego IPET

Odmowa udziału rodziców w spotkaniu zespołu, który opracowuje IPET, jest niezgodna z przepisami. Dyrektor ma obowiązek zawiadomić pisemnie rodziców ucznia o terminie każdego spotkania zespołu i możliwości uczestniczenia w nim.

Przyjęcie dziecka do szkoły specjalnej – czy na podstawie oryginału orzeczenia

Pytanie: Czy przyjmując dziecko do szkoły specjalnej, szkoła musi otrzymać oryginał orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego? Czy wystarczy kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem?

Jak klasyfikować ucznia z orzeczeniem, który odbywa edukację domową

Pytanie: W jaki sposób klasyfikować ucznia w wieku 12 lat (V klasa), który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z diagnozą autyzmu i niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym? W tym roku szkolnym na wniosek rodzica odbywa naukę w systemie edukacji domowej (uczeń odbywa zajęcia rewalidacyjne 2 godziny w szkole).

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty