Pytanie: Z powodu odległego miejsca zamieszkania nauczyciele odmawiają dojazdu do miejsca zamieszkania ucznia. Czy w roku szkolnym 2022/2023 można realizować zajęcia nauczania indywidualnego na terenie szkoły? Proszę o podstawę prawną do wydanej opinii.
Pytanie: Jak rozumieć dostosowanie programu nauczania w szkole specjalnej do indywidulanych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych zgodnie z przepisami art. 127 ust. 3 ustawy Prawo oświatowe? Czy polega to na odrzuceniu niektórych treści nadobowiązkowych w stosunku do podstawy programowej? Czy modyfikacji liczby godzin przeznaczonej na dany dział?
Pytanie: Od września 2022 r. uczeń klasy VII będzie realizował obowiązek szkolny w formie nauczania indywidualnego. Czy w takim przypadku w siatce 12 godzin trzeba ująć zajęcia z doradcą zawodowym? Jeśli tak, to w jakim wymiarze?
Pytanie: Czy program nauczania dla dziecka z upośledzeniem w stopniu głębokim należy wpisać do szkolnego zestawu programów nauczania? Jeśli tak, to w jakim terminie?
Zajęcia integracji sensorycznej dla dzieci są organizowane w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. W jakich przypadkach należy je realizować? W jakim wymiarze? Kto powinien je prowadzić? Odpowiedzi na temat organizacji zajęć sensorycznych znajdziesz w artykule.
Pytanie: W jaki sposób zgodnie z przepisami należy dokumentować efektywność udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (w tym bieżącej pomocy i zintegrowanych działań nauczycieli)? W jaki sposób archiwizować dokumentację uczniów z zakresu pomocy, którzy ukończyli szkołę?
Pytanie: Czy dodatkowe zajęcia specjalistyczne, które mogą być realizowane od 1 marca, są dla każdego ucznia? Czy tylko dla tych, którzy mają opinię lub orzeczenie?
Odmowa udziału rodziców w spotkaniu zespołu, który opracowuje IPET, jest niezgodna z przepisami. Dyrektor ma obowiązek zawiadomić pisemnie rodziców ucznia o terminie każdego spotkania zespołu i możliwości uczestniczenia w nim.
Pytanie: Czy przyjmując dziecko do szkoły specjalnej, szkoła musi otrzymać oryginał orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego? Czy wystarczy kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem?
Pytanie: W jaki sposób klasyfikować ucznia w wieku 12 lat (V klasa), który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z diagnozą autyzmu i niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym? W tym roku szkolnym na wniosek rodzica odbywa naukę w systemie edukacji domowej (uczeń odbywa zajęcia rewalidacyjne 2 godziny w szkole).
Zajmie ci to jedynie 2 minuty