Pytanie: Czy zajęcia logopedyczne specjalistyczne w przedszkolu mogą być realizowane w podstawie programowej? Godziny nauczyciel ma płatne ponadwymiarowe z przydzielonych z budżetu na pomoc psychologiczno-pedagogiczną.
Pytanie: Czy przedszkole jest zobowiązane do respektowania opinii z prywatnej poradni psychologiczno-pedagogicznej? Rodzic dostarczył opinię z prywatnej poradni o objęciu dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną.
Pytanie: Chłopiec w oddziale przedszkolnym ma orzeczenie o kształceniu specjalnym ze względu na niepełnosprawności sprzężone. Jaka pomoc i jakie zajęcia przysługują mu z mocy prawa? Jakie dodatkowe zajęcia należy zapewnić?
Pytanie: Dziecko 7-letnie ma orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych indywidualnych i opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Czy dla tego dziecka wydaję się decyzję o odroczeniu spełniania obowiązku szkolnego oraz decyzje o spełnianiu obowiązku szkolnego poza szkołą? Przecież sam udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych jest już spełnianiem obowiązku szkolnego.
Pytanie: Jesteśmy przedszkolem niepublicznym z oddziałami integracyjnymi. Czy przez okres wakacji, gdy nie ma zajęć dydaktycznych tylko opiekuńczo-wychowawcze, należy prowadzić rewalidację z nauczycielem wspomagającym? Czy wystarczy realizować terapię specjalistyczną (logopedia, integracja sensoryczna, zajęcia emocjonalno-społeczne z psychologiem)?
Pytanie: Dziecko 6-letnie ma w opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej zalecenia - indywidualne zajęcia logopedyczne. Ile czasu trwają takie zajęcia?
Pytanie: Jesteśmy przedszkolem niepublicznym. Mamy 4-latka, który powinien posiadać orzeczenie o KS. Ma nieharmonijny rozwój mowy, nie słucha, bije dzieci. Nasi specjaliści podejrzewają autyzm. Mama zataja problemy chłopca. Nie chce również zgłosić się do poradni psychologiczno-pedagogicznej. Dziecko jest bardzo niegrzeczne i niebezpieczne dla innych. Czy placówka w takim wypadku może wypowiedzieć umowę, podając jako powód brak współpracy?
Pytanie: Rodzice dziecka niepełnosprawnego zwrócili się do Burmistrza z wnioskiem o zapewnienie bezpłatnego dowozu 5-letniego dziecka niepełnosprawnego do przedszkola. Jakie dokumenty są wymagane razem z wnioskiem? Czy oprócz kserokopii aktualnego orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej o potrzebie kształcenia specjalnego lub o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych musi być złożone aktualne orzeczenie o niepełnosprawności ucznia?
Pytanie: Jesteśmy przedszkolem masowym bez oddziałów integracyjnych. Do przedszkola wpłynął wniosek o przyjęcie 4-letniego dziecka autystycznego z chorobami współistniejącymi. Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wskazuje następujące formy pomocy dziecku: zajęcia logopedyczne, z integracji sensorycznej, pedagogiczne, z fizjoterapeutą, z psychologiem oraz zajęcia z arteterapii, dogoterapii i muzykoterapii. Wśród kadry pedagogicznej nikt nie posiada wykształcenia ukierunkowanego na pracę z dziećmi z autyzmem. Nie posiadamy pozostałych terapeutów wskazanych w orzeczeniu i dlatego nie jesteśmy w stanie zrealizować wskazań orzeczenia. Nadmieniam, iż orzeczenie określa, że najkorzystniejszą formą kształcenia jest kształcenie w przedszkolu specjalnym dla dzieci z autyzmem. Czy dyrektor może odmówić przyjęcia tego dziecka do przedszkola?
Pytanie: Czy dziecko w wieku przedszkolnym może otrzymać opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju, jeżeli nie stwierdzono konkretnej niepełnosprawności? Dziecko w wieku 5 lat posiada opinię logopedy (mówi w sposób niezrozumiały dla otoczenia), psychologa (potrzeba stymulacji sensorycznej), fizjoterapeuty (wiotkość mięśni). Badania w poradni psychologiczno-pedagogicznej potwierdziły duże deficyty dziecka w różnych sferach, ale ze względu na brak stwierdzonej konkretnej niepełnosprawności, opinii WWR nie wydano.
Zajmie ci to jedynie 2 minuty