Pytanie: Czy z odprawy można dokonywać potrąceń, tak jak z wynagrodzenia za pracę?
Pytanie: Główna księgowa w zarządzanej przeze mnie szkole w maju 2009 r. przeszła na emeryturę i została jej wypłacona odprawa emerytalna. Problem polega na tym, że ona nadal pracuje i nie rozwiązała umowy o pracę. Co w takiej sytuacji? Czy odprawa jej się należała? A jeżeli nie, to czy teraz powinna ją oddać? Jeśli oddać, to jakie naliczyć odsetki?
Pytanie: Pracownik administracyjny za prowadzenie kasy miał przyznany dodatek specjalny na czas nieokreślony. W związku z przejściem zakładu na księgowość elektroniczną pracownik ten wszystkie płatności przygotowuje i rozlicza przelewami elektronicznymi lub wystawia dokumenty do wypłaty gotówki przez bank. Czy z powodu tej zmiany można zaprzestać z tym dniem dodatku, a zwiększyć płacę zasadniczą o kwotę dodatku, aby pracownik nie stracił na wynagrodzeniu?
Pytanie: Pracownica administracji, która ma już naliczoną emeryturę, jest zatrudniona na czas nieokreślony w pełnym wymiarze czasu pracy. Od nowego roku szkolnego organ prowadzący zmniejsza etat w administracji do 1/2. Czy mogę wypłacić odprawę emerytalną, nie rozwiązując stosunku pracy, aby pracownica nie straciła uprawnień do odprawy z tytułu pracy w pełnym wymiarze?
Pytanie: Nasz zespół szkół z przyczyn organizacyjnych, tzn. likwidacji stanowiska, planuje wypowiedzieć umowy o pracę trzem pracownikom obsługi. Czy z tego tytułu zwalnianym pracownikom będzie przysługiwała odprawa?
Pytanie: Czy w regulaminie wynagradzania pracowników niepedagogicznych musi znaleźć się zapis dotyczący premii uznaniowej?
Pytanie: Pracownik administracji szkoły ma naliczoną emeryturę, którą otrzymuje w części i jednocześnie pracuje nadal na pełny etat. Czy po przejściu całkowicie na emeryturę będzie mu przysługiwała odprawa emerytalna, której dotychczas nie otrzymał?
Pytanie: Komu w szkole przysługuje dodatek specjalny? Z najnowszych przepisów prawa dotyczących pracowników samorządowych wynika, że nie dotyczy on pracowników pomocniczych. Związki zawodowe domagają się jednak wprowadzenia w regulaminie wynagradzania takiego dodatku. Czy może go nie być?
Pytanie: Czy pracownikowi administracji i obsługi zatrudnionemu w zespole szkół w wymiarze niższym niż 1/2 etatu należy się dodatek za wysługę lat?
Pytanie: Pracownik obsługi pracował w przedszkolu na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony od 13 września 2002 r. do 30 września 2007 r. Umowa została rozwiązana na mocy porozumienia stron w związku z przejściem pracownika na emeryturę. Praca w przedszkolu była jego dodatkowym zatrudnieniem obok podstawowego, gdzie pracował od 18 lipca 1982 r. do 30 września 2007 r. Z tego zakładu otrzymał odprawę emerytalną. Czy drugi pracodawca (przedszkole) też powinien wypłacić odprawę pieniężną temu pracownikowi, a jeśli tak, to w jakiej wysokości? Jeżeli tego nie zrobił, to czy od wypłaconej z opóźnieniem odprawy należą się pracownikowi odsetki? Decyzję o przyznaniu emerytury 1 października 2007 r. pracownik przedstawił w bieżącym roku.
Zajmie ci to jedynie 2 minuty