Pytanie: Czy należy umieścić w aktach osobowych nauczyciela (część B) dokumentację dotyczącą oceny pracy nauczyciela tj.: zawiadomienie o wszczęciu procedury oceny, zawiadomienie o zapoznaniu z projektem oceny, projekt karty oceny pracy i kartę oceny pracy?
Pytanie: Przez nieuwagę do akt osobowych pracownika nie wpięto jednego dokumentu. Innymi słowy, między dokumentem 3 a 4 powinien znaleźć się jeszcze jeden. Jak naprawić ten błąd? W jaki sposób skorygować numerację?
Pytanie: Czy jeśli pracownik umiera w czasie trwania stosunku pracy, w teczce akt osobowych można zamieścić jego akt zgonu?
Potwierdzenie prawa do zwolnień od pracy w szkole takich jak urlop macierzyński, urlop rodzicielski, urlop ojcowski czy tzw. urlop okolicznościowy wymaga potwierdzenia faktu narodzin dziecka, ślubu pracownika czy zgonu osoby bliskiej dla pracownika. Sprawdź, kiedy w aktach osobowych pracowników szkoły można przechowywać odpisy (kopie) aktów stanu cywilnego, a kiedy możliwe jest wyłącznie sporządzenie notatki z przedłożonego dokumentu.
Pytanie: Czy przepisy prawa nakładają obowiązek na dyrektora szkoły udostępnienia całej teczki akt osobowych nauczyciela na pisemny wniosek sekretarza gminy? Nie wskazano we wniosku celu, podstawy prawnej a także podstawy ich przetwarzania zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych. Czy sekretarz gminy ma do tego prawo?
Pytanie: Czy informację o zakresie i wymiarze odbytego szkolenia branżowego nauczyciela należy przechowywać w aktach osobowych ?
Pytanie: Czy zgodę na zatrudnienie nauczyciela bez kwalifikacji, wydaną przez kuratorium oświaty, należy przechowywać w aktach osobowych nauczyciela czy w odrębnej dokumentacji?
Co do zasady w aktach osobowych pracodawca przechowuje kopie i odpisy dokumentów. Część dokumentacji pracowniczej może być jednak gromadzona w oryginale. Sprawdź, które dokumenty w aktach osobowych pracowników szkoły nie muszą być kopią.
Pytanie: Znalazłam błędnie wpięte do części B akt osobowych dokumenty dotyczące zakończenia stosunku pracy. Czy mogę przełożyć je do części C, a w dotychczasowym miejscu ich przechowywania wpiąć adnotację, że zostały przeniesione do części C? Czy jednak konieczna jest zmiana numeracji w aktach osobowych?
Pytanie: Pracownik zwrócił się o wydanie kopii jego dokumentacji pracowniczej. Kto ma przygotować i wydać dokumenty, gdy pracownik kadr jest nieobecny w pracy z powodu choroby?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty