Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

E-booki

bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo w szkole

Przedstawiamy 15 gotowych wzorów procedur dotyczących bezpieczeństwa w szkole. Część z nich związana jest z aktualnym stanem epidemii i zawiera wytyczne dotyczące m.in. zasad przyprowadzania i odbierania uczniów ze szkoły czy pogorszenia stanu zdrowia ucznia. Wszystkie procedury krok po kroku wskazują zasady postępowania w różnych szkolnych sytuacjach. Poznaj przykładowe procedury dotyczące:   postępowania nauczycieli w sytuacjach zagrożenia młodzieży demoralizacją i przestępczością,  ·tworzenia szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego,  postępowania w przypadku podejrzenia u pracownika lub ucznia szkoły zakażenia koronawirusem,  odbierania posiłków od firmy zewnętrznej czy też zasad bezpiecznego korzystania ze stołówki szkolnej. Wszystkie procedury są zgodne z przepisami obowiązującymi w roku szkolnym 2021/2022! 

1BA0186_RED do 1-01

Organizacja wsparcia dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi

Przepisy prawa zobowiązują do zapewnienia dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi warunków edukacji wyrównujących ich szanse edukacyjne oraz gwarantujących uczniom pełne włączenie w życie szkoły. Oznacza to, że każda szkoła i placówka powinna być odpowiednio przygotowana do udzielenia wsparcia swoim uczniom. Sprawdź, jaka jest podstawa prawna organizacji wsparcia. W e-booku znajdziesz również wskazówki dla dyrektora dotyczące jego obowiązków i odpowiedzialności. Dyrektor odpowiada również za efektywną współpracę z instytucjami i osobami wspomagającymi pracę szkoły. Podpowiadamy, jak w tym zakresie ułożyć współpracę. Dodatkowo załączamy pytania i odpowiedzi na najczęściej pojawiające się problemy.

płace

Płace, księgowość i finanse w placówce oświatowej

Poznaj najważniejsze informacje dotyczące dodatków, nagród, odpraw, wynagrodzenia oraz dotacji w placówkach oświatowych. W e-booku eksperci oświatowi odpowiadają na pytania: Czy nauczycielom przysługuje dodatek za choroby przewlekłe? Kiedy przysługuje dodatek za pracę w warunkach trudnych lub uciążliwych? Kiedy wypłacić nagrodę jubileuszową dla pracownika na świadczeniu rehabilitacyjnym? Kto jest uprawniony do odprawy pośmiertnej? Jaka jest wysokość dofinansowania wypoczynku z ZFŚS w przypadku zapłaty bonem turystycznym? W temacie dotacji znajdziesz odpowiedz m.in. na pytania związane  z pokryciem kosztów najmu sali do zajęć kształcenia specjalnego. A w tematyce ewidencji- jak w praktyce korygować błędy w księgach. Zapraszamy do lektury- pobierz poniższy link.

1BA0160_RED do 2_01

Placówki oświatowe w czasie pandemii koronawirusa w praktyce- Pytania i odpowiedzi

Obecna, niełatwa sytuacja sprawie, że wielu dyrektorów, nauczycieli,rodziców ma pytania dotyczące prawidłowego postępowania i zgodnego z prawem funkcjonowania placówek oświatowych. Codziennie redakcja oświatowa dostaje od Państwa mnóstwo pytań dotyczących wystawiania ocen, wypełniania dziennika, naliczenia wynagrodzenia,zwalniania pracowników, pracy zdalnej, terminów i zasad przeprowadzania egzaminów, czy zasad bezpieczeństwa. Zbieramy je dlaPaństwa i przedstawiamy odpowiedzi ekspertów oświatowych. Mam nadzieję, że rzeczowe porady wraz ze wskazaniem konkretnego postępowania w problemowej sytuacji pozwolą wywiązać się ze swoich obowiązkóww tym trudnym okresie bez dodatkowych problemów.

1BA0159_RED do 1_01

Placówki oświatowe w czasie pandemii koronowirusa. Nadzór dyrektora w czasie kształcenia na odległość

W placówkach oświatowych właściwie wszystko uległo zmianie i każda czynność to nowe wyzwanie, odkrywanie nowych możliwości i wytyczanie ponownie zasad i reguł. Nauczyciele pracują w systemie zdalnym,w szkole przebywają tylko ci pracownicy niepedagogiczni, których praca jest absolutnie niezbędna do zapewnienia ciągłości funkcjonowania placówki. Inaczej też będzie wyglądał nadzór dyrektora, monitorowanie realizacji podstawy programowej czy obowiązków i zajęć przez nauczycieli. Te czynności również muszą przebiegać zdalnie. Jak zatem wywiązać się z tego zadania, jak sprawnie i rzetelnie przeprowadzić nadzór pedagogiczny nad funkcjonowaniem szkoły poza jej siedzibą?

1BA0158_RED do 3_01

Placówki oświatowe w czasie pandemii koronowirusa. Zagadnienia kadrowe

Trwająca pandemia, która zaburzyła nasze funkcjonowanie w każdym obszarze, bardzo mocno zaingerowała także w edukację doprowadzając do zamknięcia szkół i innych placówek oświatowych. Ministerstwo Edukacji Narodowej wydało dwa rozporządzenia regulujące zasady funkcjonowania szkół w tym czasie. Jednak przepisy te w dużym stopniu cedują na dyrektorów szkół decyzyjność w zakresie szczegółowych regulacji, które należy stosować w okresie ich zamknięcia. Decyzji tych dyrektorzy szkół w obecnej sytuacji podejmować muszą wyjątkowo dużo, szczególnie w sprawach kadrowych i placowych.

e book nowy

Placówki oświatowe w czasie pandemii koronowirusa. Współpraca szkoły z rodzicami.

Pandemia, która sparaliżowała naszą codzienność – bardzo mocno wpływa na nią także poprzez zamknięcie szkół. Powoduje to konieczność kształcenia na odległość, na skutek czego dzieci spędzają i będą spędzać mnóstwo czasu przy stanowisku pracy we własnym domu uczestnicząc w lekcjach on-line, wykonując zadania wskazane przez nauczycieli, przygotowując się do lekcji oraz sprawdzianów. Czas, który dotychczas dziecko spędzało w szkole i czas poświęcony na naukę w domu – obecnie został skumulowany i przeniesiony do miejsca nauki w domu ucznia. Dlatego każdy rodzic powinien sprawdzić czy miejsce do nauki dziecka na pewno jest odpowiednie do zaistniałej sytuacji i jest bezpieczne dla dziecka spędzającego wiele godzin dziennie przy biurku.

1BA0155_RED do 5_01

Placówki oświatowe w czasie pandemii koronowirusa. Zagadnienia gospodarcze

Zapraszam do lektury bardzo ważnego materiału – ekspert analizuje sytuację w placówkach oświatowych od strony gospodarczej, mi.n.: zasady pracy zdalnej, procedury bezpieczeństwa, zarządzanie pracownikami administracji w okresie pandemii. Przedstawiamy kompendium wiedzy: COVID-19 (SARS-CoV-2) – jego wpływ na funkcjonowanie placówkioświatowej

1BA0154_RED do 5_01

Placówki oświatowe w czasie pandemii koronowirusa. Zagadnienia związane z kształceniem i bezpieczeństwem.

Z powodu istniejącej pandemii nieoczekiwanie znaleźliśmy się w nowej rzeczywistości, której kształtu nikt nie przewidział. Obecnie wszyscy się zastanawiamy kiedy to się skończy i co ten koniec będzie oznaczał – czy powrót do tego, co było czy uczenie się żyć inaczej.Będzie to zależało od wielu czynników takich jak skuteczność prac naukowców, lekarzy i dyscypliny nas wszystkich w przestrzeganiu nakazów i zakazów.

1ba_oswiata_w_obliczu_koronawirusa okładka

Placówki oświatowe w obliczu pandemii koronowirusa

Nowa specustawa w sprawie koronawirusa – co oznacza dla dyrektoraCoraz większa liczba stwierdzonych zachorowań na wirusa COVID-19 poskutkowała wprowadzeniem nowej ustawy kryzysowej. Sprawdzamy, co nowe przepisy oznaczają dla szkół i placówek oświaty.

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql