Pytanie: W IPECIE zostały ustalone formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, m.in. zajęcia z logopedą. Czy dokonując oceny efektywności programu i działań w ramach udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (np. na koniec roku szkolnego, lub po 2 latach pobytu w przedszkolu), zespół pracujący z dzieckiem może podjąć decyzję o rezygnacji np. z zajęć z logopedą lub z innej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
Pytanie: Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego prowadzący zajęcia korekcyjno-kompensacyjne powinien prowadzić oddzielny dziennik?
Pytanie: Czy dla dziecka posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności prowadzony jest jeden dziennik, w którym wszyscy terapeuci dokumentują przeprowadzone zajęcia? Czy też każdy terapeuta posiada swój dziennik, w którym dokumentuje pracę ze wszystkimi dziećmi?
Dyrektor przedszkola ma obowiązek zapewnienia dziecku posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego odpowiedniej organizacji nauczania niezależnie od tego, kiedy rodzice dostarczą ten dokument. Dowiedz się, jakie działania należy podjąć w przypadku stwierdzenia potrzeby kształcenia specjalnego u wychowanka przedszkola.
Pytanie: Rodzic 7-letniego dziecka złożył wniosek 28.11.2023 r. do dyrektora szkoły obwodowej o odroczenie dziecka od obowiązku szkolnego w roku 2023/2024 na podstawie opinii poradni pedagogiczno-psychologicznej wydanej w maju 2023 r. Aktualnie dziecko uczęszcza do przedszkola. Zgodnie z przepisami decyzja powinna zostać wydana przed 1 września. Jak postąpić w aktualnej sytuacji?
Pytanie: Czy logopedia obowiązkowo powinna być prowadzona już dla dzieci 3-letnich w przedszkolu? Czy jest to obowiązek przedszkola?
Pytanie: W jaki sposób należy dokumentować pracę nauczyciela wychowania przedszkolnego w ramach bieżącej pracy z dzieckiem w przedszkolu? Czy jest konieczny dodatkowy dziennik do udzielania pomocy w ramach bieżącej pracy? Przy założeniu, że nauczyciel nie jest specjalistą.
Ile czasu powinny trwać zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu? Kto może prowadzić rewalidację dziecka z autyzmem lub zespołem Aspergera? Jak dokumentować takie zajęcia? Odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania o zajęcia dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
Pytanie: Czy placówka niepubliczna pobierająca dotację może zrywać umowy z rodzicami, którzy dostarczą do przedszkola orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? Jako placówka nie mamy odpowiedniej infrastruktury, aby prowadzić zajęcia, np. z integracji sensorycznej.
Pytanie: W przedszkolu specjalnym w jednej grupie realizowane są trzy różne rodzaje zajęć rewalidacyjnych. Zajęcia prowadzone są w formie grupowej. Czy można przebieg tych trzech rodzajów zajęć dokumentować w jednym dzienniku papierowym do zajęć rewalidacyjnych?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty