Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu wymaga nie tylko dużej wiedzy, lecz także śledzenia aktualnych zmian w przepisach prawnych. W ostatnich latach w tej kwestii bardzo dużo się zmienia, a w placówkach przybywa dzieci z orzeczeniami i opiniami. W tym miejscy znajdziesz informacje dla przedszkoli publicznych i niepublicznych, jak postępować w sytuacji, gdy do przedszkola dostarczone zostanie orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, jak zorganizować rewalidację dla dziecka, a także wiele innych. Dodatkowo umieściliśmy tu również porady dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju.

Kiedy można zakończyć udzielanie pomocy dziecku w określonej formie

Pytanie: W IPECIE zostały ustalone formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, m.in. zajęcia z logopedą. Czy dokonując oceny efektywności programu i działań w ramach udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej (np. na koniec roku szkolnego, lub po 2 latach pobytu w przedszkolu), zespół pracujący z dzieckiem może podjąć decyzję o rezygnacji np. z zajęć z logopedą lub z innej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej?

Czy dla zajęć korekcyjno-kompensacyjnych w przedszkolu prowadzi się osobny dziennik

Pytanie: Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego prowadzący zajęcia korekcyjno-kompensacyjne powinien prowadzić oddzielny dziennik?

Jak prowadzić dziennik dla dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności

Pytanie: Czy dla dziecka posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności prowadzony jest jeden dziennik, w którym wszyscy terapeuci dokumentują przeprowadzone zajęcia? Czy też każdy terapeuta posiada swój dziennik, w którym dokumentuje pracę ze wszystkimi dziećmi?

orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu

9 obowiązków dyrektora przedszkola, gdy rodzice złożą orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego

Dyrektor przedszkola ma obowiązek zapewnienia dziecku posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego odpowiedniej organizacji nauczania niezależnie od tego, kiedy rodzice dostarczą ten dokument. Dowiedz się, jakie działania należy podjąć w przypadku stwierdzenia potrzeby kształcenia specjalnego u wychowanka przedszkola.

Czy dyrektor może odroczyć spełnianie obowiązku szkolnego, gdy rodzice zbyt późno złożyli wniosek

Pytanie: Rodzic 7-letniego dziecka złożył wniosek 28.11.2023 r. do dyrektora szkoły obwodowej o odroczenie dziecka od obowiązku szkolnego w roku 2023/2024 na podstawie opinii poradni pedagogiczno-psychologicznej wydanej w maju 2023 r. Aktualnie dziecko uczęszcza do przedszkola. Zgodnie z przepisami decyzja powinna zostać wydana przed 1 września. Jak postąpić w aktualnej sytuacji?

Czy zajęcia logopedyczne w przedszkolu publicznym są obowiązkowe

Pytanie: Czy logopedia obowiązkowo powinna być prowadzona już dla dzieci 3-letnich w przedszkolu? Czy jest to obowiązek przedszkola?

Pomoc udzielana w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem – jak dokumentować

Pytanie: W jaki sposób należy dokumentować pracę nauczyciela wychowania przedszkolnego w ramach bieżącej pracy z dzieckiem w przedszkolu? Czy jest konieczny dodatkowy dziennik do udzielania pomocy w ramach bieżącej pracy? Przy założeniu, że nauczyciel nie jest specjalistą.

Kto może prowadzić zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu

Zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu – organizacja i prowadzenie

Ile czasu powinny trwać zajęcia rewalidacyjne w przedszkolu? Kto może prowadzić rewalidację dziecka z autyzmem lub zespołem Aspergera? Jak dokumentować takie zajęcia? Odpowiadamy na najczęściej pojawiające się pytania o zajęcia dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.

Czy przedszkole niepubliczne może zrywać umowy z rodzicami dzieci z orzeczeniami

Pytanie: Czy placówka niepubliczna pobierająca dotację może zrywać umowy z rodzicami, którzy dostarczą do przedszkola orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego? Jako placówka nie mamy odpowiedniej infrastruktury, aby prowadzić zajęcia, np. z integracji sensorycznej.

Grupowe zajęcia rewalidacyjne – ile dzienników zajęć prowadzić

Pytanie: W przedszkolu specjalnym w jednej grupie realizowane są trzy różne rodzaje zajęć rewalidacyjnych. Zajęcia prowadzone są w formie grupowej. Czy można przebieg tych trzech rodzajów zajęć dokumentować w jednym dzienniku papierowym do zajęć rewalidacyjnych?

Tematyka

Poradnia

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania
 
Zadaj pytanie ekspertowi »

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty