Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Nadzór pedagogiczny

Znajdziesz tu aktualne porady ekspertów, jak opracować plan nadzoru, przeprowadzić ewaluację wewnętrzną i przygotować się do ewaluacji zewnętrznej. Zobacz, jakie masz obowiązki po zmianie rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym, jakie opracowujesz dokumenty, jak prowadzić obserwację!

Procedury dotyczące podnoszenia jakości pracy szkoły

Pytanie: Jakie procedury niezbędne do podnoszenia jakości pracy szkoły powinny być wprowadzone w szkole?

Wydanie nauczycielowi kserokopii obserwacji lekcji

Pytanie: Czy dyrektor powinien wydać nauczycielowi kserokopię obserwacji lekcji? Jeśli tak, to na jakiej podstawie?

Opinia związków zawodowych w sprawie zmiany czasu pracy przedszkola lub jego likwidacji

Pytanie: Organ prowadzący ogranicza od września czas pracy przedszkola do 5 godzin. Czy taką zmianę, która zostanie podjęta w uchwale rady gminy, opiniują nauczycielski związki zawodowe? Ten sam punkt przedszkolny z powodu niskiej ilości dzieci proponowany jest do likwidacji w trakcie trwania roku szkolnego. Czy również w stosunku do uchwały intencyjnej rady gminy wypowiadają się związki zawodowe?

Obserwacja zajęć indywidualnych w domu ucznia

Pytanie: Dyrektor zapowiedział obserwację zajęć indywidualnych w domu ucznia autystycznego. Pojawienie się dyrektora zaburzy codzienny porządek zajęć. Czy można uniknąć obserwacji tego typu zajęć?

Ewaluacja zewnętrzna w szkołach niepublicznych

Pytanie: Czy w szkołach niepublicznych z uprawnieniami szkół publicznych obowiązuje ewaluacja zewnętrzna?

Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły nad nauczaniem religii

Pytanie: Czy dyrektor w ramach nadzoru pedagogicznego ma prawo monitorować realizację podstawy programowej przez nauczyciela religii? W szkole funkcjonują opracowane arkusze monitorowania realizacji podstawy programowej, które nauczyciele wypełniają 2 razy w roku.

Ewaluacja zewnętrzna dotycząca wymagań - na co dyrektor powinien się przygotować

Pytanie: W szkole będzie przeprowadzona ewaluacja problemowa dotycząca następujących wymagań:3 - Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej, 6 - W szkole lub placówce są prowadzone działania wspomagające rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji 11 - Szkoła lub placówka, organizując procesy edukacyjne, uwzględnia wnioski z analizy wyników sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego, egzaminu maturalnego i egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych.Na co dyrektor powinien zwrócić uwagę, przygotowując się do tej kontroli?

Możliwość zmian w planie nadzoru pedagogicznego dyrektora szkoły

Pytanie: Czy dyrektor ma prawo modyfikować plan nadzoru - chodzi o uwzględnienie nauczycieli do oceny pracy, których nie planowano na początku roku szkolnego?

Analiza ilościowa i jakościowa egzaminu maturalnego

Pytanie: Jakie elementy powinna zawierać ilościowa, a jakie jakościowa analiza egzaminu maturalnego?

Ewaluacja zewnętrzna - zasady przeprowadzania

O liczbie i rodzaju ewaluacji zewnętrznych (całościowe, problemowe) w skali kraju decyduje minister, kierując się kierunkami polityki oświatowej państwa. Określa także narzędzia do ustalania czy szkoły i placówki spełniają wymagania badane podczas ewaluacji zewnętrznej co najmniej na poziomie podstawowym. szkoły i placówki. Narzędzia są jawne - będziesz wiedział, co się w nich znajduje. Rozporządzenie nie wskazuje jak często w danej szkole będzie przeprowadzana ewaluacja.

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
wiper-pixel