Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

RODO w oświacie

Jednostki przetwarzające dane osobowe, czyli również placówki oświatowe, muszą przygotować się do nowych unijnych przepisów dotyczących danych osobowych. Mają na to czas do 25 maja br. – od tego terminu zacznie obowiązywać nowe rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z 27 kwietnia 2016 r. Przedstawiamy kompendium wiedzy na temat wdrażania przepisów RODO w placówkach oświatowych. Sprawdź, jak przygotować harmonogram, jak wygląda procedura wdrażania RODO, czy przepisy obowiązują również w placówkach niepublicznych, jak powierzyć obowiązki inspektorowi ochrony danych. W tym miejscu znajdziesz wszystkie niezbędne porady, wraz ze wzorami dokumentów i procedurami.

Artykuły i porady

63c7519415dee4043a5d2a172f7ea3a8dd7c8a8a-xlarge

GIODO o zgłaszaniu inspektorów ochrony danych i odwoływaniu ABI

Zawiadomienia o wyznaczeniu IOD należy dokonywać od 25 maja 2018 r. Od tego dnia nie należy zgłaszać powołania i odwołania ABI – tak informuje Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.

Termin powołania inspektora ochrony danych w szkole, gdy nie ma ABI

Pytanie: W zespole szkół nie został powołany ABI. Funkcję tę pełni od 1 stycznia 2015 r. do tej pory Administrator danych osobowych – dyrektor zespołu szkół. Jaki jest ostateczny termin powołania IOD w szkole? Kiedy musi szkoła ostatecznie powiadomić Prezesa UODO o powołaniu IOD w szkole?

5d4e0bad0b846da6d52f4c9422bc911357ccb5cc-xlarge

15 wątpliwości szkół i przedszkoli na temat RODO

Im bliżej wejścia w życie nowych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych RODO, tym więcej niejasności pojawia się w szkołach i przedszkolach. Nie wszystkie przepisy bowiem dotyczą jednocześnie placówek publicznych, jak i niepublicznych. Przedstawiamy wyjaśnienia 15 najczęściej zadawanych pytań.

Zobacz wszystkie dokumenty z działu Artykuły i porady »

Procedury i wzory dokumentów

Analiza ryzyka RODO

Administrator powinien wypracować odpowiednie dla siebie podejście do zarządzania ryzykiem w związku z przetwarzaniem danych osobowych uwzględniające swoje środowisko, specyfikę prowadzonej działalności oraz posiadane doświadczenie, a w szczególności charakter, zakres oraz cele i sposób przetwarzania danych osobowych. Nie ma określonego wzoru dokumentu szacowania, czy analizy ryzyka. Przedstawiamy przykładowy wzór.

Zobacz wszystkie dokumenty z działu Procedury i wzory dokumentów »
Tematyka

Poradnia

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania
 
Zadaj pytanie ekspertowi »

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
wiper-pixel