Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Podstawa programowa

Znajdziesz tu niezbędne informacje dotyczące podstawy programowej w przedszkolu. Poznasz odpowiedzi ekspertów dotyczące m.in. nauki obowiązkowego języka obcego czy prowadzenia zajęć specjalistycznych.

Jak wystąpić o kształcenie specjalne dla dziecka obcokrajowca

Pytanie: Jakie są procedury (i wymagane dokumenty) przyznania kształcenia specjalnego dla obcokrajowca w wieku przedszkolnym z zespołem Downa (matka ma przyznany stały pobyt.)?

Gotowość szkolna – czy dotyczy również 5-latków

Pytanie: Czy w roku szkolnym 2016/2017 dzieci 5-letnie powinny otrzymać informację o gotowości szkolnej, czy dotyczy to tylko 6-latków?

Częste choroby dziecka z kształceniem specjalnym – czy zajęcia mogą odbywać się w domu

Pytanie: W przedszkolu jest dziecko posiadające orzeczenie o kształceniu specjalnym ze względu na autyzm. Ponieważ dziecko często choruje, rodzice chcą, aby terapia dodatkowo odbywała się w domu? Czy jest to zgodne z przepisami?

Religia w przedszkolu – czy realizowana jest w podstawie programowej

Pytanie: Czy religia w przedszkolu realizowana jest w podstawie programowej?

Łączenie grup 5- i 6-latków na zajęciach z przygotowania do posługiwania się językiem obcym

Pytanie: Czy można połączyć grupy 5-latków i 6-latków na zajęciach z przygotowania do posługiwania się językiem obcym? Grupa dzieci 6-letnich realizuje obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej i liczy 15 dzieci. 5-latki uczęszczają do punktu przedszkolnego przy tej samej szkole podstawowej i jest ich 10.

ffb5c89346beb18592a6889c48f22291b04d20ef-large

Monitorowanie wdrażania podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2016/2017

Monitorowanie wdrażania i realizacji podstawy programowej stanowi element nadzoru pedagogicznego dyrektora przedszkola. Odpowiednie zaplanowanie działań związanych z monitorowaniem pozwala na uzyskanie szeregu informacji, które zostaną wykorzystane w ramach ewaluacji wewnętrznej, kontroli i wspomagania nauczycieli w podnoszeniu jakości pracy placówki.

Zdrowe odżywianie dzieci w nowej podstawie programowej

Pytanie: Nowa podstawa programowa wychowania przedszkolnego rozszerza zapisy dotyczące zdrowego odżywiania – w jakim zakresie?

Realizacja zajęć kompensacyjno-korekcyjnych w ramach czasu pracy

Pytanie: Czy w czasie realizowania podstawy programowej w zerówce mogą być realizowane zajęcia kompensacyjno-korekcyjne? Według nowo ustanowionej podstawy programowej wynika, że tak, ale w jaki sposób, jeśli osobą prowadzącą zajęcia jest osoba prowadząca grupę zerówkową?

Język migowy w przedszkolu – zapisy w nowej podstawie programowej

Pytanie: Jak należy rozumieć zapis w nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego wprowadzający komunikację za pomocą języka migowego? Czy zapis dotyczy wyłącznie przedszkoli specjalnych, w których są dzieci niedosłyszące? Czy dotyczy również przedszkoli niepublicznych?

Prywatne przedszkole

Co nowego w podstawie programowej wychowania przedszkolnego – omówienie zmian

Od 1 września 2016 r. w przedszkolach powinna być stosowana podstawa programowa wychowania przedszkolnego stanowiąca załącznik nr 1 do rozporządzenia MEN z 17 czerwca 2016 r. Zmienioną podstawę należy dostosować do pracy z dziećmi. Poznaj szczegóły nowych wytycznych.

Tematyka

Poradnia

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania
 
Zadaj pytanie ekspertowi »

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
wiper-pixel