Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego na terenie szkoły – do kiedy obowiązuje

Pytanie: Poradnia wydała przed 1 września 2017 r. orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego na terenie szkoły w latach szkolnych 2017/2018 oraz 2018/2019 dla ucznia, który w roku szkolnym 2017/2018 jest uczniem klasy VII. W następnym roku szkoła nie może organizować nauczania indywidualnego, ale czy orzeczenie zachowuje? Co jeżeli rodzić nie chce nauczania indywidualnego w domu, czy musi składać wniosek do dyrektora szkoły poparty zaświadczeniem lekarskim o zaprzestanie organizacji NI?

Czy można anulować orzeczenie o kształceniu specjalnym

Pytanie: Czy jest możliwe i jaka jest procedura anulowania orzeczenia o kształceniu specjalnym wydanego z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej? Na podstawie obserwacji ucznia zarówno na terenie szkoły, domu i środowiska widoczna jest poprawa jego zachowania i funkcjonowania. Czy anulowanie odbywa się na zasadzie porozumienia między rodzicem ucznia a szkołą? Czy konieczne jest przeprowadzenie kolejnych badań?

Zasady wydatkowania środków na specjalną organizację kształcenia

Pytanie: Czy zaszły zmiany w zasadach wydatkowania środków na specjalną organizację kształcenia dzieci w 2018 r. w szkołach ogólnodostępnych?

Zajęcia korekcyjne w szkole podstawowej – na jakiej podstawie organizować

Pytanie: Czy istnieją przesłanki prawne do organizowania i finansowania zajęć z korekcji wad postawy tzw. gimnastyka korekcyjna w klasach I-III SP?

Dokumentacja nauczania indywidualnego

Pytanie: Jakie dokumenty należy przygotować, żeby zorganizować nauczanie indywidualne ucznia?

Kto dokonuje odroczenia obowiązku szkolnego

Pytanie: Dziecko uczęszcza do oddziału przedszkolnego (nie zamieszkuje w obwodzie szkoły, w której realizuje ww. obowiązek). Rodzice złożyli wniosek o odroczenie obowiązku szkolnego i wolę kontynuowania przygotowania przedszkolnego w dotychczasowej szkole. Kto wydaje decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego: dyrektor tej szkoły, do której uczęszcza dziecko, czy dyrektor szkoły, w obwodzie której dziecko zamieszkuje?

Co zrobić, gdy pełnoletni uczeń z nauczaniem indywidualnym często odwołuje zajęcia

Pytanie: Jak postępować wobec ucznia pełnoletniego nauczanego indywidualnie w domu, jeśli notorycznie odwołuje zaplanowane wcześniej i ustalone z nim zajęcia? Rodzice w procesie ustalania terminu i odwoływania zajęć nie uczestniczą. Sytuacja trwa już drugi semestr, pomimo licznych spotkań i rozmów zarówno z rodzicami, jak i z uczniem, co powoduje olbrzymie problemy w zrealizowaniu odpowiedniej tygodniowej liczby godzin zajęć.

Kiedy trzeba wydać legitymację szkolną dziecku niepełnosprawnemu

Pytanie: W jakim przypadku należy wydać dziecku legitymację szkolną dziecka niepełnosprawnego – dla dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego czy dla dziecka posiadającego orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez MOPS?

Nauczyciel wspomagający w szkole policealnej

Pytanie: W szkole policealnej dla dorosłych w systemie stacjonarnym mamy dwóch słuchaczy niepełnosprawnych na wózku inwalidzkim z orzeczeniem o niepełnosprawności znacznym. Czy można zatrudnić, niekoniecznie na etat, nauczyciela wspomagającego (asystenta)?

Odmowa zorganizowania zindywidualizowanej ścieżki kształcenia w szkole niepublicznej – czy możliwa

Pytanie: Czy niepubliczna szkoła podstawowa może odmówić organizowania zindywidualizowanej ścieżki kształcenia i zawrzeć w statucie szkoły oraz w umowie o kształcenie z rodzicami ucznia zapis o treści: „szkoła nie prowadzi zindywidualizowanej ścieżki kształcenia” lub „szkoła może odmówić prowadzenia zindywidualizowanej ścieżki kształcenia”?

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
wiper-pixel