Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole to bardzo ważny element kształcenia. Ważne jest również, żeby być na bieżąco z przepisami, które zmieniają zakres pomocy. W tym miejscu znajdziesz najważniejsze porady i artykuły dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole. Uzyskasz odpowiedzi na pytania, jak zwalniać uczniów z orzeczeniem z zajęć, jak zorganizować pomoc psychologiczno-pedagogiczną w Twojej szkole, jak zmieniają się przepisy i na co dyrektor musi zwrócić uwagę w przypadku kształcenia ucznia z orzeczeniem.

Dokumentacja nauczyciela prowadzącego zajęcia rewalidacyjne

Pytanie: Co powinna zawierać dokumentacja nauczyciela prowadzącego zajęcia rewalidacji z uczniem w klasie VII?

Modyfikacja IPET – czy zawsze informujemy rodziców o spotkaniu zespołu

Pytanie: Rodzic ucznia z orzeczeniem złożył wniosek o rezygnację z zajęć rewalidacyjnych. Następnie po kilku dniach doniósł opinię o zwolnieniu dziecka z drugiego języka obcego. Czy należy zrobić modyfikację IPET-u za każdym razem? Czy za każdym razem musi także zebrać się zespół?

Czy można zakończyć zajęcia rewalidacyjne, jeśli tak uzna zespół

Pytanie: Czy specjalista prowadzący zajęcia rewalidacyjne dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego może je zakończyć? Specjaliści prowadzący rewalidację po 3 latach uznali, że nastąpiły efekty i należy zakończyć zajęcia. Uczeń nie będzie miał 2 godzin rewalidacji. Czy tak może być?

Opinia o funkcjonowaniu ucznia w szkole – kto i kiedy wydaje

Pytanie: Kto może występować do szkoły o wydanie opinii o funkcjonowaniu ucznia (rodzic, instytucje)? Kto taką opinię sporządza: wychowawca, pedagog, specjalista? Czy zapisy o wydawaniu opinii powinny znaleźć się w statucie szkoły?

Wniosek o przyznanie nauczania indywidualnego dla pełnoletniego ucznia z upośledzeniem umysłowym – kto powinien go podpisać?

Pytanie: Rodzice pełnoletniego ucznia z niepełnosprawnością intelektualną, nie potrafiącego podpisać się, wystąpili do poradni o wydanie orzeczenia o nauczaniu indywidualnym. Uczeń nie jest ubezwłasnowolniony, a nauczanie indywidualne w pełni jest uzasadnione. Kto w takiej sytuacji powinien podpisać wniosek?

Czy pomoc nauczyciela musi przebywać z dzieckiem w świetlicy

Pytanie: W klasach I-III szkoły podstawowej jest uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera. Zgodnie z zaleceniami z orzeczenia przyznano uczniowi pomoc nauczyciela. Rodzice zgłosili dziecko do świetlicy szkolnej po obowiązkowych lekcjach. Czy pomoc nauczyciela powinna również być z dzieckiem w świetlicy?

Czy można wycofać wniosek o zwolnienie z nauki drugiego języka obcego

Czy można wycofać wniosek o zwolnienie z nauki drugiego języka obcego

Zwolnienie z nauki drugiego języka nie jest decyzją administracyjną a przepisy nie określają zasad zmiany lub wycofania takiego wniosku. Nie ma podstawy prawnej uwzgledniającej możliwość cofnięcia takiego wniosku. Sprawdzamy, czy i na jakiej podstawie można wycofać wniosek o zwolnienie z nauki drugiego języka obcego.

Czy nauczyciel wspomagający przebywa na przerwie z uczniem

Pytanie: Czy podczas przerwy śródlekcyjnej nauczyciel wspomagający przebywa ze swoim podopiecznym na korytarzu?

Dziennik zajęć rewalidacyjnych – czy może być w formie elektronicznej

Pytanie: Czy dziennik zajęć rewalidacyjnych może być prowadzony w formie papierowej, czy w formie elektronicznej, jeśli w szkole prowadzony jest dziennik elektroniczny?

Opinia o dostosowaniu na egzaminie ósmoklasisty – kto wydaje

Opinia o dostosowaniu na egzaminie ósmoklasisty – kto wydaje

Dostosowania na egzaminie zewnętrznym dokonywane na podstawie opinii, zgodnie z komunikatem CKE, mogą być wydawane tylko przez uprawnione poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Jeśli istnieją wątpliwości, czy dana poradnia posiada uprawnienia do wydawania opinii, dyrektor szkoły powinien zwrócić się pisemnie do kuratorium oświaty o informację w sprawie. 

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty