Jak znaleźć się w TOP 10 stron w wyszukiwarce?

Data publikacji: 4 lipca 2022 r.
Poleć znajomemu
Jak znaleźć się w TOP 10 stron w wyszukiwarce?
Dokument archiwalny

Czy warto być w TOP 10 wyników wyszukiwania? Na pewno tak, bo to gwarantuje zwiększenie ruchu na stronie i przekłada się na skuteczne budowanie marki. Jednak osiągnięcie tak dobrego wyniku wymaga podjęcia długofalowej pracy. Efekty przyjdą na pewno, ale nie będą natychmiastowe.

Dlaczego warto być wysoko w wyszukiwarce

Widoczność strony w Google (inne wyszukiwarki mają tak marginalne znaczenie w internecie, że ich istnienie można pominąć) bezpośrednio przekłada się na liczbę odsłon na stronie, a jeśli mamy sklep – na liczbę sfinalizowanych transakcji. Kto jest słabo wypozycjonowany w Google, ten praktycznie nie funkcjonuje w internecie i jest dla użytkowników niewidoczny.

Przeciętny internauta nie jest zainteresowany przeszukiwaniem rekordów wyszukiwań – zazwyczaj klika w te, które znajdują się na górze pierwszej strony. Jeśli znajdzie w nich odpowiedź na swoje pytanie, nie będzie sprawdzał, co kryją strony wyświetlające się niżej. Właśnie dlatego firmy i osoby prywatne prowadzące strony www zabiegają o dobre pozycjonowanie w Google.

Na czym polega pozycjonowanie strony www

Trudno jednoznacznie zdefiniować, na czym polega pozycjonowanie strony www. Obejmuje ono bowiem bardzo dużo różnych działań, z których tylko część bezpośrednio dotyczy witryny i znajdującej się na niej treści. Te działania można określić jako SEO, a więcej na ich temat przeczytasz w dalszej części artykułu.

Na widoczność w Google wpływają również inne czynniki. Na pewno nie można zaniedbać promocji w internecie za pośrednictwem mediów społecznościowych. Są niezastąpione przy budowaniu świadomości marki i bezpośrednim dotarciu do potencjalnych klientów bądź użytkowników strony. Istotna jest też reklama internetowa, także ta płatna.

To musisz wiedzieć: SEO on-site i SEO off-site

SEO najłatwiej zdefiniować hasłem: optymalizacja strony www w taki sposób, by była pozytywnie odbierana przez roboty Google, a przez to wysoko indeksowana. Specjaliści SEO z Grupy TENSE wskazują, że dla widoczności strony ważne są zarówno działania on-site, jak i off-site. Skupienie się tylko na jednym typie nie przyniesie oczekiwanych efektów pozycjonowania.

SEO on-site obejmuje wszystkie czynności, które można wykonać bezpośrednio na stronie internetowej, a więc dobór słów kluczowych, optymalizację nagłówków, nadanie zdjęciom i grafikom atrybutu alt, formatowanie tekstu pod kątem przejrzystości (nagłówki, pogrubienia, wypunktowania).

Roboty Google sprawdzą także szybkość ładowania strony, długość czasu, jaki spędzają na niej internauci, responsywność, liczbę wizyt na stronie. Niektóre z tych parametrów można poprawić odpowiednimi działaniami.

SEO off-site to z kolei działania, które podejmuje się poza witryną. Ich wymienienie będzie łatwiejsze, bo skupiają się przede wszystkim na pozyskiwaniu tzw. linków przychodzących. Można je potraktować jako internetowe rekomendacje. Im więcej stron linkuje do pozycjonowanej przez nas domeny, tym lepiej ocenią ją roboty Google. Oczywiście, pod warunkiem że linkujące strony będą uznane przez Google za wartościowe. Dlatego fachowcy od SEO z Grupy TENSE przestrzegają przed niefrasobliwym doborem stron, na których zostaną umieszczone artykuły gościnne lub sponsorowane linkujące do pozycjonowanej domeny. Jeśli wybór będzie nietrafiony, można osiągnąć skutek odwrotny od zamierzonego. Promocja w internecie wbrew pozorom nie jest sprawą łatwą i czasem lepiej powierzyć ją osobom, które mają doświadczenie w tym zakresie.

Przeczytaj również: Dropshipping i SEO krok po kroku

Nie tylko SEO – content też ma znaczenie

Google ceni nie tylko odpowiednio dobrane słowa kluczowe i strukturę strony. Ważny jest też content, czyli treść umieszczona w witrynie. Im bardziej wartościowa będzie, tym lepiej. Dlatego nie warto skupiać się wyłącznie na słowach kluczowych, serwując swoim czytelnikom papkę zamiast solidnej porcji wiedzy. Roboty Google od razu to zauważą i obniżą ranking strony.

Treści można pisać samodzielnie lub zlecać wyspecjalizowanym w danej tematyce copywriterom. Duży nacisk trzeba położyć na unikalność, ponieważ Google nie lubi duplikatów.

Jaki wpływ na widoczność strony ma pozycjonowanie lokalne

Czym jest pozycjonowanie lokalne? W dużym uproszczeniu można określić je jako dążenie do wysokich pozycji dla fraz kluczowych, przy których internauta dopisuje lokalizację, np. „sala zabaw Wrocław” albo „nocleg Kraków”. Innymi słowy, pozycjonowanie lokalne to takie, które zawęża obszar poszukiwań danej kategorii.

Skorzystanie z pozycjonowania lokalnego wyraźnie podnosi widoczność w organicznych (bezpłatnych) rekordach wyszukiwania i choćby z tego względu warto je wdrożyć.

Efekty pozycjonowania stron nie będą widoczne od razu

Wszystkie działania mające na celu wypromowanie witryny i umieszczenie jej w TOP 10 wyników w wyszukiwarkach wymagają wiedzy, umiejętności, ale przede wszystkim czasu. Nawet najlepiej zaplanowana kampania nie sprawi, że strona z dnia na dzień awansuje na pozycję lidera.

Na pierwsze efekty pozycjonowania stron internetowych trzeba czekać około trzech miesięcy. Jednak jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie, to przeważają opinie, że na znalezienie się w TOP 10 trzeba poczekać pół roku.

Artykuł partnera

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql