Aktywna Tablica – dla jakich szkół
Ze wsparcia w ramach programu „Aktywna Tablica” mogą skorzystać:
- szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w poprzedniej edycji programu na lata 2017-2019,
- szkoły ponadpodstawowe,
- szkoły kształcące uczniów niewidomych,
- szkoły kształcące uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym
- z niepełnosprawnościami,
- specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze.
Ograniczenia w dostępie do środków
Dostęp do środków w ramach programu Aktywna Tablica podlegać będzie następującym limitom:
- szkoła, która już skorzystała z programu w latach 2020-2021, nie może ponownie ubiegać się o wsparcie,
- ogólne ograniczenie kwotowe dla danej szkoły do 14 tys. zł,
- ograniczenie dla szkoły podstawowej kształcącej uczniów niewidomych oraz szkoły podstawowej kształcącej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - 35 tys. zł;
- limity dla specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego - 100 tys. zł.
Wymagany wkład własny
Dofinansowanie z programu Aktywna Tablica jest ograniczone do 80% wydatków. Pozostałe 20% to wkład własny:
- finansowy - przeznaczony przez organ prowadzący szkołę, szkołę za granicą lub specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii objętych wnioskiem o udział w programie, wydatkowany w roku złożenia wniosku o udział w programie;
- rzeczowy – w postaci sprzętu komputerowego i innych urządzeń TIK wykorzystywanych jako pomoce dydaktyczne zakupionych w roku złożenia wniosku, ale nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w programie.
Harmonogram korzystania z programu Aktywna Tablica w 2022 r.
15 maja
|
składanie wniosków przez szkoły do organów prowadzących
|
30 maja
|
składanie wniosków przez organy prowadzące do wojewodów
|
30 czerwca
|
kwalifikacja wniosków
|
31 sierpnia
|
przekazanie środków
|
Wzory wniosków
Opublikowano również formularze wniosków umożliwiających ubieganie się o dofinansowanie:
-
wniosek A dyrektora – dla szkół podstawowych, które nie otrzymały wsparcia w latach 2017-2019, a także szkół ponadpodstawowych;
-
wniosek B dyrektora – dla szkół podstawowych, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia);
-
wniosek C dyrektora – dla szkół podstawowych, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (uczniowie niewidomi), a także specjalnych ośrodków szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących;
-
wniosek D dyrektora (Ministerstwa/ORPEG) – dla szkół podstawowych i szkół za granicą, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017-2019, a także szkół ponadpodstawowych i szkół za granicą,
-
wniosek organu prowadzącego;
-
wniosek organu prowadzącego (Ministerstwa/ORPEG).
- Strona internetowa MEiN (www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka)
Opracowanie: Michał Kowalski