Są już szczegóły programu „Aktywna tablica 2024”, który dotyczy zarówno szkół publicznych, jak i niepublicznych. Do 15 maja można składać wnioski o udział w programie. Ich nowe wzory przedstawiamy poniżej.
„Aktywna tablica” – terminy na rok 2024
|
do 15 maja
|
Składanie wniosków przez szkoły o udział w programie
|
do 30 maja
|
Składanie wniosków przez organy prowadzące do wojewodów
|
do 30 czerwca
|
Kwalifikacja wniosków
|
do 31 sierpnia
|
Przekazanie środków finansowych na zakup pomocy dydaktycznych
|
Kto otrzyma wsparcie finansowe w ramach programu
- szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w poprzedniej edycji programu na lata 2017–2019,
- szkoły ponadpodstawowe,
- szkoły kształcące uczniów niewidomych,
- szkoły kształcące uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym
z niepełnosprawnościami,
- specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze,
- szkoły, które nie skorzystały z programu w roku 2020, 2021, 2022 i 2023.
Kwoty wsparcia zależą od typu szkoły. I tak szkoła podstawowa i ponadpodstawowa lub szkoła za granicą może wnioskować o udzielenie wsparcia wwysokości nie wyższej niż 14 tys. zł. Natomiast szkoła podstawowa kształcąca uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami, może wnioskować o wsparcie w wysokości nie wyższej niż 35 tys. zł.
20% wkładu własnego
Program finansowany jest w 80% ze środków budżetu państwa i w 20% z wkładu własnego organów prowadzących szkołę. Wkład własny to:
- wkład finansowy, który został przeznaczony przez organ prowadzący na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii objętych wnioskiem o udział w Programie, wydatkowany w roku złożenia wniosku o udział w Programie,
- wkład rzeczowy w formie sprzętu komputerowego i innych urządzeń TIK wykorzystywanych jako pomoce dydaktyczne, zakupionych w roku złożenia wniosku, ale nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w Programie.
Dopuszcza się połączenie wkładu finansowego i rzeczowego.
UWAGA! Nowe wnioski dla dyrektorów oraz organów prowadzących
W 2024 roku obowiązują nowe wnioski dla dyrektorów szkół oraz organów prowadzących:
-
Wniosek A dyrektora – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017-2019; szkoły ponadpodstawowe)
-
Wniosek B dyrektora – dotyczy szkół wymienionych w § 2 ust. 5 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie niewidomi oraz w § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia)
-
Wniosek C dyrektora – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 7 rozporządzenia - specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących
-
Wniosek D dyrektora (Ministerstwo/ORPEG) – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe i szkoły za granicą, które nie otrzymały wsparcia w latach 2017-2019; szkoły ponadpodstawowe i szkoły za granicą)
- Wniosek organu prowadzącego
-
Wniosek organu prowadzącego (Ministerstwo/ORPEG).
Opracowanie: Monika Fidler