MEN: Wzór karty indywidualnych potrzeb ucznia

Data publikacji: 13 czerwca 2011 r.

Na stronie internetowej MEN można znaleźć wzór karty indywidualnych potrzeb ucznia oraz plan działań wspierających, które od nowego roku szkolnego przydadzą się zespołom ds. planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówkach oświatowych.

Kartę zakłada i prowadzi zespół planowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej

Zespołowe planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży w przedszkolu, szkole i placówce przez nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, potwierdzone zostaje wpisem ustaleń do zakładanej karty indywidualnych potrzeb ucznia. Działania adresowane do ucznia lub grupy uczniów zawiera plan działań wspierających.

Szkoła może opracować kartę i plan dostosowane do własnych potrzeb

Rozporządzenie MEN z 17 listopada 2010 r. w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach określa zawartość tych dokumentów, ale nie podaje ich wzorów. Dlatego ministerstwo proponuje do wykorzystania przykładowe: kartę indywidualnych potrzeb ucznia oraz plan działań wspierających.

Nie oznacza to, że szkoła nie może wypracować własnej karty czy planu dostosowanych do własnych potrzeb. Propozycje MEN podkreślają prostą i krótką formę, pozwalającą zawrzeć najistotniejsze - z punktu widzenia wsparcia udzielanego dziecku - informacje.
Źródło informacji:

strona internetowa Ministerstwa Edukacji Narodowej

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Excel w praktyce Ochrona danych osobowych

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
wiper-pixel