Część pracowników szkoły powinna złożyć oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej. Termin złożenia oświadczenia uzależniony jest od tego, czy pracownik prowadzi taką działalność w dniu podjęcia zatrudnienia. Sprawdź, kiedy pracownicy szkoły składają oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej oraz czy oświadczenie muszą złożyć także ci, którzy działalności takiej nie prowadzą.
Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, jest obowiązany złożyć oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej. W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej pracownik jest obowiązany określić jej charakter. Pracownik ten jest również obowiązany składać odrębne oświadczenia w przypadku zmiany charakteru prowadzonej działalności gospodarczej (art. 31 ust. 1 i ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych).
Pracownik samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym jest obowiązany złożyć kierownikowi jednostki, w której jest zatrudniony, oświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej, w terminie 30 dni od dnia podjęcia działalności gospodarczej lub zmiany jej charakteru. Jeśli pracownik w momencie zatrudnienia prowadzi działalność gospodarczą, powinien złożyć oświadczenie w tym zakresie.
Niektórzy autorzy uważają, że oświadczenie powinien złożyć każdy pracownik zatrudniony na stanowisku urzędniczym, z tym zastrzeżeniem, że osoba, która takiej działalności nie prowadzi miałaby złożyć oświadczenie, że właśnie o jej nieprowadzeniu. Jakkolwiek złożenie oświadczenia o tym, że nie prowadzi się działalności nie ma żadnego wpływu na sytuację pracownika i oświadczenie takie można przyjąć, to jednak w mojej ocenie nie ma podstaw do jego egzekwowania.