Pytanie: Moje pytanie dotyczy liczby godzin przeznaczonych na realizację podstawy programowej w przedszkolu pięciogodzinnym. Czy zgodne z prawem jest, by język niemiecki (rodzice podpisali deklaracje o nauczaniu języka niemieckiego jako języka mniejszości), cztery godziny tygodniowo, „wchodził” w czas 25 godzin na realizację podstawy programowej, czy powinien zostać„wyrzucony” poza owe 25 godzin? Do tej pory wizytatorzy nie zgadzali się, by włączać, ale zgodnie z wchodzącą reformą oświaty decydujący głos w projekcie organizacyjnym ma organ prowadzący, czyli w moim przypadku władze gminne.
Pytanie: Od września idę na staż do zerówki w szkole podstawowej. Jaki system oceniania mam stosować wobec uczniów?
Pytanie: Mam wątpliwość dotyczącą odroczenia ucznia oddziału przedszkolnego, który powinien od przyszłego roku iść do klasy pierwszej. Jednak wg opinii nauczycielki zerówki oraz poradni psychologiczno-pedagogicznej zaleca się, aby dziecko jeszcze raz powtórzyło zerówkę. Rodzice mają rozbieżne zdanie w tej sprawie, matka wyraża zgodę a ojciec stanowczo się nie zgadza. Czy w takiej sytuacji jako dyrektor szkoły mam prawo samodzielnie podjąć decyzję o odroczeniu?
Pytanie: Na rok szkolny 2009/2010 dyrektor (z polecenia wójta) ujął w projekcie połączenie klasy „0” z pierwszą, jako jeden oddział. W praktyce będzie to grupa 4-warstwowa, gdyż znajdą się w niej: w klasie "0" 5- i 6- latki oraz w klasie pierwszej 6 - i 7- latki (łącznie 18 uczniów na powierzchni ok 40m kw.) Każda z podgrup będzie też szła innym (starym i nowym programem). Czy jest to zgodne z prawem i jak można temu zaradzić?
Pytanie: Czy tworząc nową prywatną szkołę podstawową od roku szkolnego 2009/2010, można otworzyć tzw. zerówkę?
Pytanie: W szkole podstawowej, w której jestem dyrektorem, działa oddział przedszkolny. W zasadzie przez wiele lat uczęszczały doń głównie 6-latki, z małą domieszką 5-latków. Aktualnie liczymy, że niektóre z dzieci 6-letnich ( uczęszczały do oddziału przedszkolnego w br. szkolnym) będą być może od 1 września uczniami kl. I. Jednak w obwodzie naszej szkoły wzrasta zapotrzebowanie na edukację przedszkolną wśród 3-, 4-, 5-latków. Czy oczekiwane zmiany w Ustawie o Systemie Oświaty dają naszej szkole uprawnienia do utworzenia drugiego oddziału czy drugiej grupy oddziału przedszkolnego dla 3-, 4- i 5-latków (tych, które nie zechcą realizować obowiązkowego przygotowania przedszkolnego oczywiście)? Czy zależy to tylko od organu prowadzącego, czy od Kuratorium Oświaty? Jestem świadoma, że szkoła musi być dobrze przygotowana organizacyjnie na takie zmiany. Czy szkoła może skądś uzyskać wsparcie finansowe dla takich zmian?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty