Nie sposób wymienić wszystkich dokumentów wymaganych od nauczycieli. Większość wynika bowiem z uregulowań wewnętrznych przedszkola. Niemniej jednak podstawowe dokumenty, za których prowadzenie odpowiedzialny jest nauczyciel, to dziennik zajęć i inne dzienniki. Pozostałe dokumenty nauczycieli to m.in. wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia, IPET, diagnoza gotowości szkolnej, obserwacje pedagogiczne, czy np. plany miesięczne.
Kilka tygodni temu do szkół wpłynęły pisma z resortu edukacji, w których zalecono odbiurokratyzowanie szkół poprzez zmniejszenie liczby dokumentów przygotowywanych przez nauczycieli na polecenie dyrektora. W pismach przewidziana była lista dokumentów, która nie są obowiązkowe w szkole. Czy dyrektor w istocie ma obowiązek wyeliminować takie dokumenty z obrotu w szkole?
W listopadzie br. został przesłany do dyrektorów szkół dokument z MEiN, w którym zawarte są informacje dotyczące „odbiurokratyzowania pracy szkół i placówek”. MEiN we współpracy z kuratorami oświaty przygotowało zestawienie przykładów dokumentów tworzonych w szkołach a niewymaganych przepisami prawa. Udostępniając ten dokument, wywołał on burzę pytań i wątpliwości wśród nauczycieli. Sprawdzamy, co w praktyce oznacza „odbiurokratyzowanie pracy szkół i placówek”.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.