„Chcemy, aby uczniowie od września wrócili do nauki w szkołach” – taki wpis MEN został opublikowany na Twitterze. Resort edukacji liczy więc na powrót do nauki stacjonarnej, ale jednocześnie pracuje nad regulacjami prawnymi, które mają pozwolić na szybkie wprowadzenie nauczania zdalnego w poszczególnych szkołach.
Jak wynika z wpisów na popularnym portalu społecznościowym, szef resortu edukacji zakłada, że uczniowie w nowym roku szkolnym 2020/2021 wrócą do nauczania stacjonarnego. Ostateczna decyzja w tej kwestii ma zostać podjęta po konsultacji z Głównym Inspektorem Sanitarnym i Minister Zdrowia. Jak wskazał, Ministerstwo pracuje nad przepisami, które mają zagwarantować bezpieczeństwo uczniów po powrocie do szkół. Zaś w razie wystąpienia ogniska epidemii ma zostać zastosowane nowe rozwiązanie, pozwalające dyrektorowi na szybką reakcję, po zasięgnięciu opinii Głównego Inspektora Sanitarnego
Jeszcze w czerwcu 2020 r. Zarząd Główny ZNP przygotował stanowisko i zwrócił się z apelem do MEN o podjęcie działań przygotowujących na ewentualność nauczania zdalnego. Wśród postulatów ZNP wskazano na:
1) doposażenie placówek w niezbędny sprzęt komputerowy, aby umożliwić wypożyczenie komputerów/laptopów potrzebującym uczniom i nauczycielom
2) utworzenie kompleksowej platformy edukacyjnej do zdalnej komunikacji. Bezpłatna i jednolita w całym kraju platforma edukacyjna powinna zawierać m.in.:
3) zapewnienie dostępu do szybkiego i darmowego internetu wszystkim uczestnikom zdalnego kształcenia;
4) zapewnienie nauczycielom realizującym zdalne nauczanie stałej profesjonalnej pomocy z zakresu zdalnego kształcenia;
5) zintegrowanie działań nauczycieli – specjalistów pracujących z dziećmi, które wymagają stałego profesjonalnego wsparcia;
6) opracowanie sposobu dokumentowania pracy nauczycieli realizujących kształcenie na odległość, by wyeliminować nieprawidłowości;
7) uregulowanie kwestii ponoszenia przez nauczycieli kosztów związanych z korzystaniem w pracy z własnego internetu i sprzętu komputerowego;
8) modyfikacja podstawy programowej kształcenia przez dostosowanie jej do możliwości zdalnego kształcenia;
9) opracowanie systemu wsparcia dla uczniów mających trudności w dostępie do kształcenia na odległość (chodzi o uczniów, którzy „zniknęli” z e-szkoły);
10) kompleksowe wsparcie uczniów ze środowisk mniej zamożnych oraz uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń