Kampania dotycząca praw dzieci w ramach podsumowania Roku Korczaka

Data publikacji: 14 listopada 2012 r.
Poleć znajomemu

We wtorek, 20 listopada rusza kampania społeczna „Nie ma dzieci - są ludzie” podsumowująca działania podjęte dla uczczenia Roku Janusza Korczaka, ale przede wszystkim przypominająca o tym, że dzieci są pełnoprawnymi obywatelami i przysługują im prawa, które powinny być przestrzegane. Inicjatorem projektu jest Rzecznik Praw Dziecka, Marek Michalak.

Program edukacyjny skierowany do dorosłych i dzieci

Rok 2012 z inicjatywy Rzecznika Praw Dziecka, Marka Michalaka, został ustanowiony przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Rokiem Janusza Korczaka. Całość przewidziana jest jako wielki program edukacyjny skierowany do dorosłych jak i dzieci. W ramach obchodów zarówno w całej Polsce jak i zagranicą organizowane są przeróżne wydarzenia inspirowane działalnością tego wybitnego lekarza, pisarza i pedagoga na rzecz podmiotowości dziecka i jego praw.

Dzieci mogą w pełni korzystać z przysługujących im praw

„Nie ma dzieci, są ludzie” to kampania, która jest podsumowaniem wszystkich działań zorganizowanych w Roku Janusza Korczaka, ale jej celem przede wszystkim jest zwrócenie uwagi społeczeństwa i uwrażliwienie go na fakt, że dzieci są pełnoprawnymi obywatelami i mogą korzystać z przysługujących im praw. Początek kampanii został przewidziany na 20 listopada:

- Data ta nie jest datą przypadkową. Wtedy to właśnie obchodzony jest Powszechny Dzień Praw Dziecka, ustanowiony przez ONZ w ramach uchwalenia Deklaracji Praw Dziecka oraz Konwencji o Prawach Dziecka, czyli najważniejszego dokumentu, który obowiązuje niemalże w wszystkich państwach świata i który ma zapewniać ochronę wszystkim dzieciom - mówi Marek Michalak - W ostatnim czasie mamy do czynienia z zatrważająca ilością przemocy wobec dzieci. Chciałbym, aby ta kampania zwróciła uwagę społeczeństwa i przypomniała mu, że dziecko jest pełnoprawnym obywatelem i należy mu się najwyższe poszanowanie.

Kampania ma charakter ogólnopolski. W ramach kampanii zrealizowano 45 i 30 sekundowe spoty, które będą emitowane zarówno w stacjach telewizyjnych i radiowych, telewizjach kablowych jak i kinach. Działania outdoorowe promować będą billboardy i citylighty, do produkcji których wykorzystano plakat autorstwa Piotra Zielińskiego - jednego z 20 finalistów konkursu ogłoszonego przez Biuro Rzecznika Praw Dziecka w ramach obchodów Roku Janusza Korczaka. W promocję kampanii włączyły się także liczne media, informacje ukazywać będą się również w prasie i w Internecie.

Na temat praw dziecka pisaliśmy w tekście: Raport specjalny: Prawo dziecka do prywatności na terenie szkoły.

Źródło informacji:

  • Strona internetowa Rzecznika Praw Dziecka
Opracowanie: Agnieszka Stebelska

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql