Na stronie resortu edukacji została opublikowana grafika, która prezentuje wykorzystanie środków z Unii na rozwój edukacji w Polsce. Następnego dnia Najwyższa Izba Kontroli opublikowała wyniki przeprowadzonego badania, z którego wynika, że środki z UE na projekty edukacyjne są źle wykorzystywane, a ministerstwo nie ma koncepcji na ich spożytkowanie.
Najwyższa Izba Kontroli objęła audytem 21 projektów edukacyjnych, realizowanych w ramach priorytetu „Wysoka jakość systemu oświaty”. Izba negatywnie oceniła kolejne zmiany wprowadzane przez MEN, zwłaszcza dotyczące lokowania środków, lecz nie tylko. Od początku wdrażania priorytetu do 30 września 2012 r. modyfikacje wprowadzono do 30 spośród 40 projektów systemowych. W 14 przypadkach zmieniano beneficjentów, w 17 terminy realizacji, a w 21 wysokość lokowanych środków. Zdaniem NIK takie działania Ministerstwa wskazują na brak jasno określonej koncepcji wykorzystania środków unijnych, a także nieumiejętne rozpoznanie potrzeb beneficjentów.
Na dzień przed zaprezentowaniem wyników kontroli NIK , na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej opublikowano grafikę, która prezentuje wysokość otrzymanych środków oraz sposób ich wykorzystania. Widać, że zdaniem resortu edukacji, otrzymane środki są efektywnie wykorzystywane.
Źródło:
Brak konsultacji
w najbliższym czasie
Brak nadchodzących wydarzeń