"Radosna Szkoła" ma już 3 lata

Anna Trochimiuk

Anna Trochimiuk

Prawnik, redaktor i autor publikacji dotyczących spraw kadrowych w placówkach oświatowych
Data publikacji: 30 sierpnia 2012 r.
Poleć znajomemu

Ponad milion uczniów szkół podstawowych w całej Polsce korzysta z nowych miejsc do zabawy, a ćwierć miliona dzieci w szkołach bawi się na placach zabaw powstałych w ramach programu rządowego „Radosna Szkoła". W pierwszych trzech latach trwania programu rząd zainwestował kwotę aż pół miliarda złotych! 10 października 2012 r. mija termin składania wniosków dyrektorów szkół do organów prowadzących szkoły o wsparcie finansowe na rok 2013 na organizację  miejsc zabaw w szkole oraz szkolnych placów zabaw.

Program „Radosna Szkoła” będzie trwał do 2014 r.

Dzięki programowi dzieci uczące się w szkołach podstawowych mają do dyspozycji przyjazne, kolorowe miejsca do zabawy oraz bezpieczne, nowoczesne place zabaw. Zarówno kwota, jak i liczba uczniów korzystających z efektów programu w nowym roku szkolnym jeszcze wzrośnie. Warto również podkreślić, że jego realizacja trwa do 2014 roku.

Środki z programu na pomoce dydaktyczne do miejsc zabaw w szkole, miejsca odpoczynku oraz indywidualnego rozwoju zainteresowań, place zabaw

W ramach programu „Radosna szkoła" organy prowadzące szkoły podstawowe otrzymują wsparcie finansowe na:

  • pomoce dydaktyczne do miejsc zabaw w szkole. Takie pomoce mogą stanowić duże, miękkie klocki, miękkie piłki w różnych kolorach i wielkościach, materace do zabaw, tory przeszkód, elementy lub zestawy umożliwiające pokonywanie wysokości, a zarazem usprawniające koordynację wzrokowo-ruchową oraz sprzęt spełniający funkcje edukacyjne i usprawniający małą motorykę (układanki czy kąciki tematyczne, zachęcające dzieci do zabaw i zajęć z rówieśnikami).
  • wyposażenie miejsca, gdzie dziecko może odpocząć albo indywidualnie rozwijać swoje zainteresowania. Służyć temu może obszar sali, w którym znajdą się urządzenia pozwalające na rozwijanie uzdolnień (np. plastycznych, konstrukcyjnych), ale jednocześnie umożliwiające odpoczynek i wyciszenie w dogodnej pozycji (dzięki materacom, pufom itp.).
  • urządzenie szkolnego placu zabaw, przygotowanego do prowadzenia z dziećmi różnych form zajęć ruchowych (na przykład pokonywania przeszkód, wspinania, czworakowania, przeskoków, przeplotów czy zwisów). Plac powinien być także wyposażony w różnorodne drabinki, drążki, ścianki wspinaczkowe, pomosty, zjeżdżalnie, równoważnie, przeplotnie oraz kolorowe huśtawki. Ważne jest zastosowanie nowoczesnej, bezpiecznej nawierzchni pod urządzeniami, właściwe rozmieszczenie sprzętu znajdującego się na placu zabaw oraz przyjazne zagospodarowanie pozostałego terenu zielenią.
Źródło:
  • Strona internetowa Ministerstwa Edukacji Narodowej (www.men.gov.pl).
Opracowanie: Anna Trochimiuk

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
wiper-pixel