Rozpoczęła się próbna matura 2023

Michał Kowalski
Data publikacji: 12 grudnia 2022 r.
Poleć znajomemu
Rozpoczęła się próbna matura 2023

12 grudnia wystartowała próbna matura w formule 2023 r. W związku z tym MEiN przypomina, jaka jest jej rola i formułuje pewne wskazówki dla szkół.

Harmonogram egzaminu maturalnego 2023

MEiN przypomina, że próbna matura w formule 2023 odbędzie się w następujących terminach:

Terminy

Poziom podstawowy

Poziom rozszerzony/poziom dwujęzyczny

12 grudnia (poniedziałek)

język polski (godz. 9.00)

-

13 grudnia (wtorek)

język angielski (godz. 9.00)

język francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski, włoski (godz. 14.00)

-

14 grudnia (środa)

matematyka (godz. 9.00)

języki mniejszości narodowych (godz. 14.00)

filozofia, historia muzyki, język kaszubski, język łaciński i kultura antyczna, język łemkowski (godz. 14.00)

15 grudnia (czwartek)

-

język polski (godz. 9.00)

język francuski, niemiecki (poziom rozszerzony i dwujęzyczny – godz. 14.00)

16 grudnia (piątek)

-

język angielski (poziom rozszerzony i dwujęzyczny – godz. 9.00)

fizyka, historia sztuki, wiedza o społeczeństwie (godz. 14.00)

19 grudnia (poniedziałek)

-

matematyka (godz. 9.00)

geografia (godz. 14.00)

język hiszpański (poziom rozszerzony i dwujęzyczny, godz. 14.00)

języki mniejszości narodowych (godz. 14.00)

20 grudnia (wtorek)

-

biologia (godz. 9.00)

informatyka (godz. 14.00)

język rosyjski, włoski (poziom rozszerzony i dwujęzyczny, godz. 14.00)

21 grudnia (środa)

-

chemia (godz. 9.00)

historia (godz. 14.00)

Kiedy i gdzie zostaną opublikowane materiały egzaminacyjne

Materiały egzaminacyjne mają być udostępniane:

  • dyrektorom za pośrednictwem systemu SIOEO lub serwisów OKE przeznaczonych dla dyrektorów,
  • na stronie internetowej CKE,
  • na stronach internetowych poszczególnych OKE
Będą one dostępne w dniu poszczególnych egzaminów – w godzinach ich rozpoczęcia wskazanych w harmonogramie.

Jak zorganizować próbną maturę

Próbny egzamin maturalny jest w pełni dobrowolny. Ma on pełnić funkcję:

  • informacyjną – umożliwić uczniom pracę z arkuszem egzaminacyjnym w czasie przeznaczonym na rozwiązanie zadań na egzaminie,
  • diagnostyczną – zidentyfikować wiadomości i umiejętności, które dany uczeń opanował już w stopniu zadowalającym, oraz wiadomości i umiejętności, które wymagają jeszcze doskonalenia.
MEiN sugeruje, by poinformować uczniów, że niektórych zadań mogą nie być w stanie poprawnie rozwiązać poprawnie z uwagi na nieomówienie materiału na dotychczasowych lekcjach.

Resort rekomenduje również przeprowadzenie testów w warunkach jak najbardziej zbliżonych obowiązujących podczas właściwego egzaminu. Chodzi tu m.in. o:

  • godzinę rozpoczęcia pracy z arkuszem egzaminacyjnym,
  • samodzielne rozwiązywanie zadań przez uczniów,
  • zaznaczanie odpowiedzi na karcie odpowiedzi.
Opracowanie: Michał Kowalski

Powiązane porady i dokumenty

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql