Kto może skorzystać z programu „Aktywna tablica” w 2023
W 2023 r. program „Aktywna tablica” jest przeznaczony dla publicznych i niepublicznych:
- szkół podstawowych (pod warunkiem, że nie otrzymały dofinansowania w poprzedniej edycji programu na lata 2017-2019(;
- szkół ponadpodstawowych
- szkół kształcących uczniów niewidomych;
- szkół kształcących uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym z niepełnosprawnościami);
- specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych;
- szkół, które nie skorzystały z programu w latach 2020, 2021 i 2022.
Z programu mogą skorzystać również szkoły niepubliczne.
Ile pieniędzy w ramach programu
W ramach „Aktywnej tablicy” 2023 można uzyskać następujące dofinansowania
- szkoła podstawowa i ponadpodstawowa lub szkoła za granicą – wsparcie do 14 tys. zł;
- szkoła podstawowa kształcąca uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - do 35 tys. zł;
- szkoła podstawowa kształcąca uczniów niewidomych - do 35 tys. zł;
- specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy - do 100 tys. zł (na zakup specjalistycznej drukarki).
Z dotacji można skorzystać w wysokości 80% ponoszonych kosztów. Resztę musi pokryć organ prowadzący.
Wkład własny ponoszony przez organ prowadzący wynosi 20%.
Wkład własny może mieć charakter:
- finansowy - wydatkowany w roku złożenia wniosku o udział w programie;
- rzeczowy - sprzęt komputerowy i inne dowolne urządzenia technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywane jako pomoce dydaktyczne (zakupione w roku złożenia wniosku, aczkolwiek nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w programie).
- mieszany.
„Aktywna tablica” – obowiązujące terminy
Wnioski o udział w programie mają być składane do:
-
15 maja 2023 r. – przez szkoły,
-
30 maja 2023 r. – przez organy prowadzące.
5 wzorów wniosków
Zaprezentowano także nowe wzory wniosków dla:
- dyrektorów szkół podstawowych, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019 oraz szkół ponadpodstawowych – wniosek A,
- dyrektorów szkół podstawowych dla uczniów niewidomych oraz uczniów z różnorodnymi zaburzeniami rozwojowymi, utrudniającymi lub uniemożliwiającymi prawidłowy proces kształcenia – wniosek B,
- dyrektorów specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych – wniosek C,
- dyrektorów szkół podstawowych i szkół za granicą, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019, a także szkół ponadpodstawowych i szkół za granicą – wniosek D,
-
organów prowadzących, w tym także Ministerstwa/ORPEG.
Opracowanie: Michał Kowalski