SXO - na czym polega?

Data publikacji: 5 listopada 2021 r.
Poleć znajomemu
SXO - na czym polega?

Każdy, kto prowadzi własną stronę internetową, niezależnie czy jest to sklep internetowy, czy wizytówka firmy, chce, aby była ona wyświetlana jak najwyżej w różnych wyszukiwarkach. Dlatego też przykłada się do optymalizacji strony oraz jej pozycjonowania. Jednak czy to wystarczy, aby strona internetowa przyciągała nowych klientów oraz skłaniała starych do powrotu?

Sprawdź, czym jest SXO, czyli połączenie i równowaga pomiędzy SEO a UX.

Czym jest SEO i UX?

Jeśli posiadasz stronę internetową, możesz kojarzyć takie pojęcia, jak SEO i UX. Pewnie wiesz też, jak mniej więcej to działa. Jednak jaka jest różnica pomiędzy jednym i drugim? SEO to akronim z angielskiego Search Engine Optimization. Jest to zbiór wszystkich działań, które mają przygotować i dopracować stronę pod kątem robotów indeksujących. To do tej kategorii zaliczamy wysokiej jakości teksty, słowa kluczowe, optymalną strukturę, wyeliminowanie błędów technicznych czy dostosowanie strony pod urządzenia mobilne. SEO sklepu www, nie różni się zbytnio od SEO wizytówki internetowej, czy jakiejkolwiek innej strony.

Natomiast UX, czyli angielskie User Experience to wszystkie działania i procesy, które mają na celu poprawę użytkowania strony i jej odbiór przez użytkownika. To właśnie tutaj zaliczamy wygląd strony, jej funkcjonalność, a także zaprojektowanie ścieżki zakupowej. Tutaj różnica pomiędzy sklepem www a wizytówką bywa już znacząca.

Pozycjonowanie sklepu online – złoty środek

Skupiając się na pozycjonowaniu sklepu online, a także każdej innej strony www, musimy znaleźć złoty środek. To właśnie nim jest SXO, czyli Search Experience Optimization. Jest to połączenie SEO i UX, które ma na celu uwzględnienie szerszej perspektywy, a co za tym idzie zwiększenie wartościowego ruchu na stronie. Bo jeśli postawimy na SEO, uzyskamy duży ruch oraz wysoką pozycję w wyszukiwarce, jednak w przypadku nieprzejrzystej strony www odstraszymy klientów. Natomiast nawet najlepiej zaprojektowana strona nie będzie sprzedawać, jeśli nie będzie pojawiać się w wyszukiwarce.

Audyt SEO i audyt SXO, czy jest mi potrzebny?

Każdy, kto prowadzi firmę i jednocześnie posiada stronę internetową, czasem zastanawia się, czy warto w nią inwestować. Odpowiedź jest prosta – jak najbardziej! Dobrze funkcjonująca strona www przyniesie nie tylko wzrost rozpoznawalności firmy, ale także znaczący przypływ nowych klientów. Dlatego też warto zainwestować w audyt SEO i audyt SXO strony. Na czym one polegają? Jeden i drugi ma za zadanie prześwietlić stronę pod kątem jej optymalizacji oraz przyjazności dla użytkownika. Dzięki nim dowiemy się, gdzie tkwią nasze problemy, a także jak możemy łatwo poprawić, chociażby pozycjonowanie sklepu.

Czy warto zatrudnić agencję SEO?

Pozycjonowanie strony www oraz jej optymalizacja pod kątem SXO może być problematyczna dla osoby, która nie miała dotychczas styczności z tym zagadnieniem. Dlatego też warto zatrudnić agencję marketingową, która nie tylko zatrudnia specjalistów od strony technicznej, ale także copywriterów, grafików, deweloperów i wielu innych ludzi, którzy znają się doskonale na tym, co robią. Dzięki temu zatrudniając agencję do pozycjonowania sklepu online, oddajemy go w ręce profesjonalistów, którzy nie tylko będą wiedzieli jak się nim zająć, ale także będą w stanie wyłapać nawet najmniejsze błędy, które my możemy przeoczyć. 

Jak wybrać agencję SEO?

W momencie, gdy zdecydujesz się, że to czas, aby oddać swoją stronę www w ręce profesjonalistów, staje przed Tobą bardzo ważna decyzja – jak wybrać idealną agencję SEO? Najlepiej skupić się na referencjach danej firmy. Sprawdź, z kim pracowała oraz jakie osiągnięcia uzyskała. Wgląd w portfolio agencji powinien Ci wiele powiedzieć. Dzięki niemu dowiesz się, czy mają się czym pochwalić w swoich osiągnięciach. Warto także upewnić się, czy poprzedni klienci pozostawili firmie referencje, ponieważ im bardziej zadowolony klient, tym lepiej będzie wyrażał się o agencji. Dobrze też wybierać firmy z polecenia, czyli takie, które nie potrzebują reklamy – ich klienci sami chętnie opowiadają o współpracy z nimi i polecają ją innym.

Słowa kluczowe:
SEO

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql