Numerowanie aktów nadania stopnia nauczyciela mianowanego w placówkach niesamorządowych

Anna Król
Data publikacji: 2 sierpnia 2023 r.
Poleć znajomemu
Numerowanie aktów nadania stopnia nauczyciela mianowanego w placówkach niesamorządowych

W szkołach i placówkach prowadzonych przez inny podmiot niż jednostka samorządu terytorialnego (szkoły niesamorządowe) nie obowiązują przepisy o instrukcji kancelaryjnej i jednolitym rzeczowym wykazie akt. Sprawdź, jak numerować akty nadania stopnia nauczyciela mianowanego w tych placówkach.

Brak instrukcji kancelaryjnej w szkołach niesamorządowych

Organy państwowe oraz państwowe jednostki organizacyjne, organy jednostek samorządu terytorialnego oraz samorządowe jednostki organizacyjne obowiązane są zapewnić odpowiednią ewidencję, przechowywanie oraz ochronę przed uszkodzeniem, zniszczeniem bądź utratą:

  1. powstającej w nich dokumentacji, w sposób odzwierciedlający przebieg załatwiania i rozstrzygania spraw;
  2. nadsyłanej i składanej do nich dokumentacji, w sposób, o którym mowa w pkt 1
    ( art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach)

Organy i kierownicy jednostek organizacyjnych, o których mowa powyżej, w porozumieniu z Naczelnym Dyrektorem Archiwów Państwowych, określają:

  1. instrukcję kancelaryjną określającą szczegółowe zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych;
  2. sposób klasyfikowania i kwalifikowania dokumentacji w formie jednolitego rzeczowego wykazu akt, który określa klasy, według których w organie lub jednostce organizacyjnej, o których mowa w ust. 1, grupuje się jednolicie, w systemie dziesiętnym, dokumentację powstającą i gromadzoną w tych organach i jednostkach oraz ustala dla dokumentacji kwalifikację archiwalną; jednolity rzeczowy wykaz akt stanowi podstawę oznaczania, rejestracji i grupowania dokumentacji w organie lub jednostce organizacyjnej w chwili wszczynania spraw oraz może być uzupełniony przez kwalifikator dokumentacji, który określa kwalifikację archiwalną jednorodnego rodzaju lub typu dokumentacji;
  3. instrukcję w sprawie organizacji i zakresu działania archiwum zakładowego lub składnicy akt
    (art. 6 ust. 2 ww. ustawy)
Szkoły niesamorządowe (publiczne, niepubliczne) jak i organy je prowadzące nie mają obowiązku  posiadania instrukcji kancelaryjnej czy rzeczowego wykazu akt, gdyż nie są wymienione we wskazanych powyżej regulacjach prawnych jako podmioty zobowiązane do ich wdrożenia.

Zasady numerowania aktów nadania stopni awansu zawodowego określa organ prowadzący

Ustawodawca w przepisach ustawy Karta Nauczyciela, jak i aktach wykonawczych nie określa zasad numerowania aktów nadania stopnia awansu zawodowego. Zasady tworzenia i przechowywania dokumentacji, w tym numerowania aktu nadania powinien określić organ prowadzący.   A zatem w przypadku organu prowadzącego szkołę niepubliczną można wprowadzić rejestr aktów nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego, do którego będą wpisywane w kolejności akty nadania, a akt otrzyma numer z rejestru łamany przez rok wydania (np. 1/2023)

Anna Król

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql