MEN: Puzzle dotyczące katastrofy smoleńskiej nie są pomocą dydaktyczną

Data publikacji: 18 kwietnia 2013 r.
Poleć znajomemu

Uwaga na wprowadzające w błąd puzzle - układanka odnosząca się do katastrofy smoleńskiej nie jest pomocą dydaktyczną i nie ma waloru edukacyjnego, bowiem ma na celu manipulowanie opinią dziecka - informuje resort edukacji.

Komunikat MEN:

„MEN stanowczo podkreśla, że przypisywanie zabawkom, których celem jest manipulowanie opinią dziecka, waloru edukacyjnego jest niedopuszczalne. Takie działania są nie tylko nieodpowiedzialne, ale przede wszystkim nieetyczne.

Kontrowersyjne puzzle odnoszące się do katastrofy smoleńskiej nie są pomocą dydaktyczną. Wykorzystywane przez nauczycieli - w czasie lekcji - materiały mają służyć realizacji podstawy programowej.

Należy podkreślić, że w systemie oświaty nie funkcjonuje formalna instytucja polecania przez nauczycieli innym osobom, w tym nauczycielom materiałów do wykorzystania w charakterze pomocy dydaktycznych. Adnotacja, że "układanka jest polecana przez nauczycieli geografii i historii" jest próbą wprowadzenia w błąd odbiorców produktu poprzez stworzenie wrażenia, że jest to produkt rekomendowany przez szereg nauczycieli. Powyższe zabiegi służą jedynie zwiększeniu sprzedaży danego produktu”.

Źródło:

  • Strona internetowa Ministerstwa Edukacji Narodowej (www.men.gov.pl).

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql