Mentoring i rola mentora w nowym awansie zawodowym

Data publikacji: 22 grudnia 2022 r.
Poleć znajomemu
Mentoring i rola mentora w nowym awansie zawodowym

Od kilku tygodni obowiązują nowe przepisy dotyczące awansu zawodowego. Najwięcej zmian dotyczy nauczycieli, którzy zaczynają karierę w szkole, mamy przygotowanie do zawodu nauczyciela i mamy mentora. W przeciwieństwie do poprzedniego stanu prawnego, przygotowanie do zawodu nauczyciela można rozpocząć w każdym momencie roku szkolnego i w każdym momencie roku szkolnego dyrektor może stanąć przed dylematem, komu podzielić funkcję mentora. O tym, kim jest i kim powinien być mentor Marta Wysocka – prawniczka i redaktorka Portalu Oświatowego, rozmawia z Krzysztofem Durnasiem – wieloletnim dyrektorem szkoły, pedagogiem.

W czasie wywiadu ekspert odpowiada m.in. na następujące pytania:

  • Czy nowy awans zawodowy jest w stanie zapewnić rozwój nauczyciela i szkoły?
  • Czy to dobrze, że nauczyciel początkujący nie musi pisać planu rozwoju zawodowego?
  • Jakie są zadania mentora aktualnych przepisów
  • Mentor ma obowiązek rozwijania własnych kompetencji – czy to dobrze?
  • Jak rozumieć funkcje mentora? Kim jest mentor?
  • Jaka jest różnica między mentorem a coachem?
  • Jakimi narzędziami może posługiwać się mentor?
Słowa kluczowe:
mentormentor nauczyciela

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql