Pytanie: Czy można połączyć grupy 5-latków i 6-latków na zajęciach z przygotowania do posługiwania się językiem obcym? Grupa dzieci 6-letnich realizuje obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej i liczy 15 dzieci. 5-latki uczęszczają do punktu przedszkolnego przy tej samej szkole podstawowej i jest ich 10.
Pytanie: Nowa podstawa programowa wychowania przedszkolnego rozszerza zapisy dotyczące zdrowego odżywiania – w jakim zakresie?
Pytanie: Czy w czasie realizowania podstawy programowej w zerówce mogą być realizowane zajęcia kompensacyjno-korekcyjne? Według nowo ustanowionej podstawy programowej wynika, że tak, ale w jaki sposób, jeśli osobą prowadzącą zajęcia jest osoba prowadząca grupę zerówkową?
Pytanie: Jak należy rozumieć zapis w nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego wprowadzający komunikację za pomocą języka migowego? Czy zapis dotyczy wyłącznie przedszkoli specjalnych, w których są dzieci niedosłyszące? Czy dotyczy również przedszkoli niepublicznych?
Pytanie: W przedszkolu integracyjnym pracują rehabilitant ruchowy i surdopedagog. Czy zajęcia rewalidacyjne prowadzone przez tych specjalistów mogą odbywać się w godzinach podstawy programowej?
Pytanie: W przedszkolu niepublicznym jest szeroka gama zajęć dodatkowych odpłatnych, w tym dwa razy tygodniowo język angielski. Czy poza tymi zajęciami zobowiązani jesteśmy prowadzić zajęcia z języka angielskiego w ramach realizacji podstawy programowej obejmującej przygotowanie do nauki angielskiego w grupie 6-latków?
Pytanie: W ośrodku szkolno-wychowawczym są oddziały przedszkolne (dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną). Czy jest obowiązek nauczania języka obcego w tych grupach? Jeśli tak, to jak ma wyglądać organizacja takiego nauczenia (jaki język, ile czasu na grupę)?
Pytanie: Od jakiego wieku dzieci w przedszkolu powinny uczyć się religii? Jest ona obowiązkowa dla 5 czy 6-latka?
Pytanie: Czy zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu (zajęcia logopedyczne, korekcyjno-kompensacyjne) od września 2017 r. mogą być prowadzone w godzinach podstawy programowej?
Pytanie: W nowej podstawie programowej, która będzie obowiązywała od 1 września 2017 r., w warunkach realizacji (pkt 13) nadmienione jest ,,że zajęcia z rytmiki powinny być prowadzone w każdej grupie wiekowej". Kto powinien prowadzić te zajęcia, nauczyciel wychowania przedszkolnego czy nauczyciel posiadający kwalifikacje do zajęć z rytmiki?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty