Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Podstawa programowa

Znajdziesz tu niezbędne informacje dotyczące podstawy programowej w przedszkolu. W ostatnich latach podstawa często się zmienia, warto więc na bieżąco śledzić wszystkie nowe przepisy. Poznaj odpowiedzi ekspertów dotyczące m.in. nauki obowiązkowego języka obcego, prowadzenia zajęć specjalistycznych, a także monitorowania podstawy przez dyrektora. Wszystkie najważniejsze informacje o prowadzeniu zajęć w przedszkolu znajdziesz w jednym miejscu!

Gotowość szkolna – czy dotyczy również 5-latków

Pytanie: Czy w roku szkolnym 2016/2017 dzieci 5-letnie powinny otrzymać informację o gotowości szkolnej, czy dotyczy to tylko 6-latków?

Religia w przedszkolu – czy realizowana jest w podstawie programowej

Pytanie: Czy religia w przedszkolu realizowana jest w podstawie programowej?

Łączenie grup 5- i 6-latków na zajęciach z przygotowania do posługiwania się językiem obcym

Pytanie: Czy można połączyć grupy 5-latków i 6-latków na zajęciach z przygotowania do posługiwania się językiem obcym? Grupa dzieci 6-letnich realizuje obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego w oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej i liczy 15 dzieci. 5-latki uczęszczają do punktu przedszkolnego przy tej samej szkole podstawowej i jest ich 10.

ffb5c89346beb18592a6889c48f22291b04d20ef-large

Monitorowanie wdrażania podstawy programowej wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2016/2017

Monitorowanie wdrażania i realizacji podstawy programowej stanowi element nadzoru pedagogicznego dyrektora przedszkola. Odpowiednie zaplanowanie działań związanych z monitorowaniem pozwala na uzyskanie szeregu informacji, które zostaną wykorzystane w ramach ewaluacji wewnętrznej, kontroli i wspomagania nauczycieli w podnoszeniu jakości pracy placówki.

Zdrowe odżywianie dzieci w nowej podstawie programowej

Pytanie: Nowa podstawa programowa wychowania przedszkolnego rozszerza zapisy dotyczące zdrowego odżywiania – w jakim zakresie?

Realizacja zajęć kompensacyjno-korekcyjnych w ramach czasu pracy

Pytanie: Czy w czasie realizowania podstawy programowej w zerówce mogą być realizowane zajęcia kompensacyjno-korekcyjne? Według nowo ustanowionej podstawy programowej wynika, że tak, ale w jaki sposób, jeśli osobą prowadzącą zajęcia jest osoba prowadząca grupę zerówkową?

Język migowy w przedszkolu – zapisy w nowej podstawie programowej

Pytanie: Jak należy rozumieć zapis w nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego wprowadzający komunikację za pomocą języka migowego? Czy zapis dotyczy wyłącznie przedszkoli specjalnych, w których są dzieci niedosłyszące? Czy dotyczy również przedszkoli niepublicznych?

Zajęcia rewalidacyjne - czy mogą się odbywać w ramach podstawy programowej

Pytanie: W przedszkolu integracyjnym pracują rehabilitant ruchowy i surdopedagog. Czy zajęcia rewalidacyjne prowadzone przez tych specjalistów mogą odbywać się w godzinach podstawy programowej?

Dodatkowe zajęcia z angielskiego w przedszkolu niepublicznym mogą być uwzględnione w podstawie programowej

Pytanie: W przedszkolu niepublicznym jest szeroka gama zajęć dodatkowych odpłatnych, w tym dwa razy tygodniowo język angielski. Czy poza tymi zajęciami zobowiązani jesteśmy prowadzić zajęcia z języka angielskiego w ramach realizacji podstawy programowej obejmującej przygotowanie do nauki angielskiego w grupie 6-latków?

Język obcy także w oddziałach przedszkolnych dla dzieci z autyzmem i niepełnosprawnościami

Pytanie: W  ośrodku szkolno-wychowawczym są oddziały przedszkolne (dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną). Czy jest obowiązek nauczania języka obcego w tych grupach? Jeśli tak, to jak ma wyglądać organizacja takiego nauczenia (jaki język, ile czasu na grupę)?

Tematyka

Poradnia

Odpowiedzi nawet na najtrudniejsze pytania
 
Zadaj pytanie ekspertowi »

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

wiper-pixel