Zakwestionowanie diagnozy przez dyrektora poradni psychologiczno - pedagogicznej

Marzenna Czarnocka
Data publikacji: 3 września 2014 r.
Poleć znajomemu
Pytanie: Czy dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej może zakwestionować diagnozę psychologa i pedagoga, jeśli przeprowadzone testy ewidentnie wskazują na dysleksję, a wydana opinia zawiera sformułowanie "nie stwierdza się zaburzeń o podłożu dyslektycznym". Jakie działania może podjąć dyrektor w związku z ww. sytuacją?

W opisanej sytuacji dyrektor powinien przede wszystkim podjąć rozmowę wyjaśniającą z pracownikami, z jakiego powodu sporządzili opinię w przytoczonym brzmieniu. W przypadku dalszych zastrzeżeń, po wyjaśnieniu specjalistów badających dziecko,  dyrektor może  również poprosić o konsultację innych specjalistów z poradni, którzy rozwieją ewentualne wątpliwości. Sprawdź, jaka jest odpowiedzialność dyrektora poradni za wydawane dokumenty oraz jakie środki nadzoru posiada dyrektor placówki.

Pozostało jeszcze 82% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do Portalu Oświatowego a wraz z nim:
Aktualne informacje o zmianach w przepisach
Największa baza narzędzi dla szkół
Baza 7000 porad prawnych dla dyrektorów szkół oraz kadrowych w oświacie
Konkretne odpowiedzi ekspertów w poradni i na czacie

Możesz zrezygnować z odnawiania subskrypcji w dowolnym momencie

Jeśli posiadasz już konto

Zaloguj się:

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql