Czynniki związane z procesem nauczania, które wpływają na występowanie zjawiska przemocy w szkole

Małgorzata Januszkiewicz

Data publikacji: 3 października 2008 r.
Poleć znajomemu
Pytanie:  W pierwszej klasie gimnazjum mamy problem z dwojgiem uczniów. Obydwaj bardzo dobrze się uczą, ale przejawiają agresywne zachowania wobec swoich kolegów z klasy. Pedagog, po rozmowie z uczniami i ich rodzicami, stwierdził, iż podłożem takiego zachowania są nudne lekcje. Według tych uczniów nie dość, że lekcje są prowadzone w sposób schematyczny i czysto teoretyczny, to poziom lekcji jest dla nich za niski i kiedy klasa powtarza dla nich proste i oczywiste rzeczy, chłopcy się nudzą. Rodzi to agresję wobec kolegów z klasy, przez których nauczyciel nie może iść z materiałem szybciej. W jaki sposób poradzić sobie z nudnymi lekcjami i różnicami w możliwościach intelektualnych uczniów? 

Pozostało jeszcze 86 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu Oświatowego? Już teraz zamów pełny dostęp i zyskaj:
Aktualne informacje o zmianach w przepisach
Najwieksza baza narzędzi dla szkół i przedszkoli
Indywidualne konsultacje z ekspertami
Baza 7 000 porad prawnych

Sprawdź, co oferuje Portal Oświatowy »
Uzyskaj dostęp do portalu »

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Jeśli masz już konto w Portalu Oświatowym »
Zaloguj się »

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
wiper-pixel