Poznaj zmiany w kompetencjach poradni psychologiczno-pedagogicznej w nowym projekcie

Data publikacji: 21 lipca 2017 r.
Poleć znajomemu
Poznaj zmiany w kompetencjach poradni psychologiczno-pedagogicznej w nowym projekcie

Kolejny projekt MEN przewiduje nowelizację rozporządzenia regulującego działanie poradni psychologiczno – pedagogicznych. Konieczna była bowiem aktualizacja kompetencji poradni.

Celem projektu nowelizacji dotychczasowego rozporządzenia jest uzupełnienie regulacji w związku ze zmianami, jakie zostały wprowadzone po wejściu w życie rozporządzenia w ustawie o systemie oświaty i ustawie – Prawo oświatowe. Dlatego od 1 września 2017 r. kompetencje poradni zostaną zaktualizowane o:

  • wydawanie opinii, o których mowa w ustawie - Prawo oświatowe oraz aktach wykonawczych wydanych na podstawie tej ustawy,
  • prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek na podstawie ustawy - Prawo oświatowe, z uwzględnieniem rezygnacji ze wskazania analizy wyników sprawdzianu przeprowadzanego w ostatniej klasie szkoły podstawowej w związku ze zmianami wprowadzonymi w przepisach ustawy o systemie oświaty w tym zakresie,
  • prowadzenia dokumentacji zgodnie z przepisami, wydanymi na podstawie w art. 47 ust. 1 pkt 7 ustawy - Prawo oświatowe.

Projekt:

  • Projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej zmieniającego rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych (projekt z 17 lipca 2017 r.)

Opracowanie: Michał Kowalski

Sprawdź inne nasze serwisy

Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych

Strona używa plików cookies.
Kliknij tutaj, żeby dowiedzieć się jaki jest cel używania cookies oraz jak zmienić ustawienia cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony użytkownik wyraża zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z bieżącymi ustawieniami przeglądarki.
wiper-pixel