Dyrektor szkoły organizuje nauczanie indywidualne w porozumieniu z organem prowadzącym. Musi pamiętać, aby odbywało się ono zgodnie z obowiązującymi przepisami. Sprawdzamy, jak zorganizować nauczanie indywidualne krok po kroku - biorąc pod uwagę zmiany związane z możliwością indywidualnego nauczania na terenie szkoły lub przedszkola. Podpowiadamy, jakie obowiązki związane z takim nauczaniem ma dyrektor.
Podstawa prawna dotycząca nauczania indywidualnego
Podstawowe zasady organizacji nauczania indywidualnego znajdują się w:
Nauczanie indywidualne – tylko dla uczniów z problemami
Indywidualnym nauczaniem obejmuje się dzieci i młodzież, których stan zdrowia:
Oznacza to występowanie u ucznia takich niepełnosprawności lub przejściowe występowanie schorzenia, które stanowią przeszkodę w uczęszczaniu na zajęcia do szkoły. Opinie o potrzebie indywidualnego nauczania wydają zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych (art. 127 ust. 10 ustawy Prawo oświatowe). Opinie te mają formę orzeczeń.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Przydział godzin nauczania indywidualnego następuje najczęściej już po rozpoczęciu roku szkolnego. Dyrektor musi więc skorzystać z narzędzi, które pozwalają mu zmienić warunki pracy nauczyciela w trakcie roku szkolnego. Czy w takim przypadku potrzebne jest porozumienie zmieniające czy też wystarczy przydzielić nauczycielowi godziny ponadwymiarowe. Odpowiedź zależy głównie od tego, w jakim wymiarze zatrudniony jest nauczyciel i jakie stanowisko zajmuje.
Copyright © 2021 Wszelkie prawa zastrzeżone | Właściciel Portalu: Wiedza i Praktyka Sp. z o.o.